Какво трябва да знаем за различните ядкови и растителни млека?

Бадемовото е с ниско съдържание на калории, мазнини и въглехидрати

29.03.2021 | 14:46 Редактор: Искра Ангелова
Какво трябва да знаем за различните ядкови и растителни млека?

Ядковите и растителните млека са естествена алтернатива на животинското прясно мляко. Много хора се обръщат към тях в диетата си по различни причини. Тези млека са предпочитани от вегетарианци и вегани, както и от хора, които искат да намалят животинските продукти в хранителния си режим. Растителните млека са незаменима алтернатива и за хората, страдащи от лактозна непоносимост, които не могат да консумират млечни продукти по здравословни причини.

Сред най-популярните и пълни с полезни свойства растителни и ядкови млека са соевото, бадемовото, овесеното, млякото от кашу.

Много хора се обръщат към тях, защото от животинските млека получават редица симптоми на дискомфорт, като подуване, газове, раздразнение на дебелото черво, диария. При растителните алтернативи на млякото такива симптоми отсъстват.

Какво трябва да знаем за различните ядкови и растителни млека?

Бадемово мляко

Бадемовото мляко е едно от най-популярните на растителна основа. Има много ползи за здравето. То е с ниско съдържание на калории, мазнини и въглехидрати. Не съдържа лактоза и има много високо съдържание на витамин Е.

Овесено мляко

Овесеното мляко е друга популярна алтернатива на животинското мляко. То не съдържа следи от ядки и соя, което пък го прави много подходящо за хора с непоносимост едновременно към лактоза, ядки и соя. По тази причина овесеното мляко е най-добрият избор за хора със специфични алергии.

По правило то не съдържа глутен, но на пазара могат да се открият и такива разновидности, в които се среща този протеин. Затова, ако имате непоносимост или алергия към глутен, четете внимателно етикетите и избирайте продукт, за който изрично е упоменато, че не съдържа глутен.

Овесеното мляко е много богато на минерали, витамини от група В и фибри.

Соево мляко

Соевото мляко е много богато на витамини и минерали. То е един от най-популярните заместители на животинското мляко. То не е подходящо за хора, страдащи от алергия към соя и соеви продукти.

Соевото мляко е богато на фибри, полезни въглехидрати и мазнини. Съдържа приблизително 7 грама протеин за 1 чаша. Бедно е на калории, което го прави прекрасно за диети. Соевото мляко има свойства, които подобряват сърдечносъдовата система, мозъчната функция, работата на нервната система.

Мляко от кашу

Кашуто е една от най-полезните ядки. Тя е много богата на здравословни мазнини, фибри, витамини и протеини. Всички тези вещества се пренасят и в млякото от кашу. То се използва за сосове, смутита, супи, зърнени храни, приготвяне на овесени ядки или мюсли.

Други алтернативни растителни млека, които можете да опитате, са:

- Лешниково;

- Оризово;

- Сусамово;

- Кокосово;

- От шамфъстък;

- Ленено.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

1
10 rate up comment rate down comment 2
Това не е мляко!!!!!
преди 7 месеца
Соята е само с ГМО!! Суровото кашу е полезно, но от какво количество ядки се получава 100мл. "мляко"??? Сигнализирай за неуместен коментар