2020 г. отчете най-ниските приходи от кино в историята

Ударът бе по-различен от всичко, което Холивуд е преживявал досега

31.12.2020 | 07:05 Редактор: Юлия Христова
2020 г. отчете най-ниските приходи от кино в историята

Светът е изправен пред безпрецедентни събития. Пред реалност, в която борбата за оцеляване стои над жаждата за изкуство, за кино, мода, творене на музика, над страстта към забавление и стремежа за различност.

Жертва на новия коронавирус с име SARS-CoV-2, официално наречен от Световната здравна организация Ковид, през 2020 година станаха не само милиони животи, но и бизнеси, икономика, туризъм. Жертва стана и светът на Холивуд.

В началото не вярваща и отказваща да промени хода на снимане на планираните филми, график на премиери и грандиозни шоу проекти, киноиндустрията постепенно заотстъпва и бавно се пaрализира – така, както и цялата планета. Започнаха да се отменят прожекции на дългоочаквани филми, кинозали затвориха врати, а големи филмови студия бяха принудени да освободят десетки хиляди служители.

Беше неизбежно 2020 г. да отчете най-ниските приходи от кино в историята. Това не бе въпрос на избор или интерес на публиката: зрителите просто не можеха да напуснат домовете си, за да гледат филм, дори ако кината не бяха в режим на спиране или в режим – 30% публика.

Ударът бе по-различен от всичко, което Холивуд е преживявал досега и загубите едва ли ще са по-малки от 11-цифрена сума, дори ако условията останат същите, а не по-лоши. Отлагането на предстоящия филм за Джеймс Бонд вероятно ще струва от 30 до 50 милиона долара. Отказът от премиерата на "Нито дума 2“ осем дни преди излизането ще струва около 30 милиона долара. Бродуей също е в колапс. Месечно спиране води до загубени приходи, оценени на 100 милиона долара.

Филмовите и телевизионните продукции влагат 49 милиарда долара в местния бизнес годишно, а общата развлекателна индустрия осигурява 2,1 милиона работни места.

"Дисни” вече съобщи, че ще уволни 32 000 работници през 2021 година. Този ход се дължи на загубата му от 4,7 милиарда долара през последното тримесечие, пише БГНЕС.

Стриймингът става все по-правдоподобен модел за излизане на нови филми. Нетфликс, Амазон, Дисни+ все повече набират скорост. „Universal Pictures” се похвали със 100 милиона долара, които спечели с видео премиерата на новия филм „Тролчета“. Кристофър Нолан пък разкритикува яростно “Warner Bros.” за пускане на нови хитови заглавия в стрийминг услугата му като ”Дюн”, ”Матрицата 4” и ”Отряд самоубийци”.

Холивудската Асоциация за чуждестранна преса, групата зад “Златните глобуси” и Телевизионната академия, които раздава „Еми“, вече внесоха големи промени заради пандемията. Оскарите са известни със своята "алергия“ към промяна, но самото им съществуване зависеше от това те също да поемат в различна посока.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК