След пандемията поколението Y ще купува вещи вместо пътувания

Икономиката, базирана на преживявания, ще се промени

04.05.2020 | 14:12 Редактор: Наталия Тотева
След пандемията поколението Y ще купува вещи вместо пътувания

Една от трайните последици от Световната рецесия е била промяната в предпочитанията на потребителите, пише Конор Сен в анализ за Bloomberg. Притежаването на жилища, особено сред поколението Y, не е предпочитано, поради липсата на достатъчно лични финанси и промени в ипотечните разпоредби. А възходът на смартфоните, социалните медии и услуги като Uber и Airbnb стимулира потребителска култура, фокусирана върху хранене, пътувания и събития.

Светът, в който ще живеем след пандемията, ще донесе моделите на потребление на по-възрастните поколения. Докато социалното дистанциране и страхът от заразяване с вируса съществуват, потребителите вероятно ще харчат повече за домовете си, вместо за пътувания и някои видове услуги.

Имаше няколко основни причини, поради които потреблението се прехвърли от купуването на вещи към преживявания след финансовата криза. Едната, че между 2006 г. и 2014 г. броят на домакинства в САЩ, притежаващи собствено жилище, намалява с почти 1 милион, докато броят на домакинствата под наем се повиши със 7 млн. Този ефект беше подсилен от по-младите.

Другата причина бяха промените в технологиите. Смартфоните и социалните медии улесниха поддържането на големи групи с приятели и познати, откриването на ресторанти и забавления по начин, който не беше възможен преди едно поколение. Uber, Facebook и Instagram промениха възгледа ни за света.

Икономиката, базирана на преживявания, ще се промени. Не е ясно кога ще могат да се възобновят големи събирания като футболни игри, концерти и пътувания до тематични паркове.

Сватбите могат да започнат да се организират само за членове на семейството и близки приятели. Удоволствието от пътуването няма да е същото. Рисковете за здравето ще бъдат повече, а възможностите за хранене и развлечения - по-малко. 

Всичко това означава, че ще се правят повече разходи за подобряване на домовете – за нови мебели, ремонти или ново жилище.

Четете повече в Bloomberg TV Bulgaria.

Снимка: Pexels.com

Харесайте страницата ми във Facebook ТУК


2
0 rate up comment rate down comment 0
анонимен
преди 3 години
1
0 rate up comment rate down comment 0
анонимен
преди 3 години
Аз пък като гледам на по-младите не им пука особено и си излизат и си се събират и само да се махат тези мерки и изобщо няма да им се промени техния начин на живот. Просто защото не ги е страх. Сигнализирай за неуместен коментар