Apple и IBM обявиха партньорство за бизнесприложения

16.07.2014 | 05:25

 

Приложенията ще бъдат разработени, за да се използват с услугите на IBM за анализ на данни и облачните услуги. IBM ще продаде на Apple технологиите си, а Apple ще бъде натоварен с продажбите.

Партньорството трябва да помогне на Apple да вземе по-голям дял от пазара на смартфони и таблети, използвани от бизнеса.

Историческата сделка на Apple с IBM накара мнозина да кажат отново „това нямаше да стане при Джобс“.

Съперничеството с International Business Machines датира от зората на Apple и покойният съосновател на  компанията устоя на него до край.

Bloomberg припомня рекламата, отпечатана от Apple през 1981, с която посреща IBM на пазара на персонални компютри, забавлявайки се със сравнително късното навлизане на компанията в този важен бизнес, от който излезе през 2005, продавайки подразделението си на китайския Lenovo.

Двете компании ще разработят около 100 специализирани приложения за iPhone и iPad, както и инструменти за управление на функции на устройствата като активация, сигурност и анализ.

„Те могат да продадат много софтуер от Apple, не само телефони и таблети“, каза за Bloomberg Джефри Хамънд, анализатор на Forrester Research Inc.

IBM определи мобилния сектор като един от най-големите възможности за компания откакто Джини Ромети пое директорския пост преди две години. Тя се опитва да промени компания с услуги като анализ на данни, които ще й помогнат да увеличи приходите след осем поредни години на спад.

IBM е изправен пред клиенти, които все повече искат да съхраняват данни и софтуер в облачни мрежи, вместо на място.

Потенциалният финансов ефект за IBM ще зависи от продажбите на приложенията и дали потребителите ще ги оценят, казва Дарил Плъмър, анализатор в Gartner Inc.

„Спрямо приходите това е удар или провал“, каза Плъмър. „Зависи какво комерсиализират“