Българите се оплакват най-малко от некачествени стоки в ЕС

От родните потребители жалби подават най- често Великобритания, Германия и Франция.

14.06.2011 | 16:18 Редактор: Петко Трухчев
Българите се оплакват най-малко от некачествени стоки в ЕС

Великобритания, Германия и Франция са страните, от които най-много се жалват българските потребители, съобщиха днес от Европейския потребителски център (ЕПЦ) на специална пресконференция.
За 2010 г. борят на подадените жалби на пострадали българи, които са пътували и пазарували зад граница, възлиза на 45 хиляди, сочат данните на  Европейския потребителски център.
В същото време, българите се оплакват най-малко от некачествени стоки или услуги в сравнение с гражданите на останалите страни-членки. С началото на летния туристически сезон от потребителския център на Европейския съюз съветват да изискваме детайлна информация в писмен вид за резервираната ваканция.
Венцислав Петков, съветник в Европейския потребителски център (ЕПЦ), подчерта, че туроператорът е обвързан с предоставената в писмена форма оферта. Експертът информира още, че цената на туристическата оферта не може да бъде променяна „20 дни преди началото на пътуването”.
Най-многобройни са жалбите на измамени българи, пазарували стоки он-лайн. Оказва се, че поръчките по интернет от несъществуващи фирми не са роден патент. Най-честите случаи на измами за поръчани дрехи от несъществуващи фирми са от Великобритания. В Германия най- много са фирмите фантоми, продаващи леки автомобили.
Директорът на ЕПЦ Игнат Арсенов заяви, че дори когато не може да бъде разрешен даден случай, центърът оказва помощ като насочва и съветва пострадалите потребители. „Съветваме ги за бързи съдебни процедури, които са евтини и, ако са налични за дадената държава – отбеляза Арсенов. - Насочваме ги към алтернативни органи, които разрешават такива спорове или към съответните държавни институции”.
Подадена жалба в Европейския потребителски център се обработва в рамките на една седмица. Поради тромавата процедура за отговор от страна на некоректната фирма, отговорите се бавят до 70 дни. В повечето от случаите се стига до споразумение със съответния търговец като се избягва съдебната процедура за уреждане на спора.