Пощенските марки като печеливша инвестиция

Обемът на пазара на пощенски марки е 10 милиарда долара годишно

11.03.2015 | 12:52 Редактор: Велко Каменов
Пощенските марки като печеливша инвестиция

Освен хоби, колекционирането на пощенски марки може да се превърне и в печеливша инвестиция.Майкъл Хол, който е главен изпълнителен директор на Stanley Gibbons Group, компания специализирана в областта на търговията с колекционеркси пощенски марки, дава повече подробности за нетрадиционната инвестиционна възможност.

Най-важните фактори, които определят цената на една пощенска марка са редкостта, състоянието и ликвидността ѝ. По дликвидност на пощенска марка Хол има предвид броя на заинтересованите от марката колекционери.

Въпреки че пощенските марки набират популярност като нетрадиционен клас активи, все още инвеститорите представляват едва 1% от общия обем на пазара, като останалите 99% остават за колекционерите.

Първата пощенска марка е издадена във Великобритания на 6 май 1840 г. Известна като „Черното пени” това е една от най-скъпите марки в момента, а върху нея стои ликът на кралица Виктория. В най-големия блок лист от марки „Черното пени” има 24 броя и цената му е около 2 милиона долара, разкрива Хол. Блок-лист от 4 непорфорирани марки пък би струвал около 250 хиляди паунда.

Други скъпи колекционерски марки са Tyrian Plum, издадена от Еуард VII малко преди смъртта му, и 1976 Roses 13p.  Една марка Tyrian Plum би струвала на колекционер или инвеститор около 165 хиляди долара. Специална бройка от 1976 Roses 13p пък може да струва до 175 хиляди долара, изчислява Хол. Любопитно е, че не всички от издадените през 1976 марки Roses  са толкова скъпи. Има само 3 броя в света, които държат такава цена, защото на тях не е отпечатана стойността им от 13 пенса. Именно тази грешка ги прави изключително редки и желани за колекционерите.