4 съвета как да впечатлите бъдещите си работодатели

Близо 80% от работодателите проверяват в Google кандидатите за работа преди да ги извикат на интервю

31.05.2014 | 09:00 Редактор: Ирина Георгиева
4 съвета как да впечатлите бъдещите си работодатели

В днешно време, когато пазарът е залят от специалисти, е трудно на работодателите да изберат точния кандидат. Близо 80 на сто от шефовете проверяват в Google претендентите за дадена длъжност още преди да са ги извикали на интервю за работа, посочват от Business Insider. Според медията работодателите търсят отрицателните черти на кандидатите, за да отсеят най- подходящите.

Ето четири съвета как да попаднете сред интервюираните:

  1. Професионален удар

Работодателите искат да знаят как изглеждат кандидатите за поста. Понякога снимките от CV-тата не са достатъчни, за да преценят дали това е правилният човек, и затова правят проверка в Google. Ето защо е изключително важно да направите добро впечатление чрез социалните мрежи. На профилната си снимка трябва да изглеждате като професионалист. Не е нужно да е направена от специалист, но доброто осветление и правилното облекло, са достатъчни.

  1. Онлайн портфолио

Работодателите искат да разберат колко от вашата работа и постижения могат да бъдат намерени онлайн. Онлайн портфолиото е отличен начин да се покажат постиженията на един кандидат. По този начин претендентът за дадена работа може да изгради доверие в себе си, още преди да е бил извикан на интервю. От друга страна, и работодателят ще придобие представа колко полезни може да бъдете за неговията компания.

  1. Размерът на цифровия отпечатък

Работодателите искат да знаят как представяте себе си и дали си взаимодействат е с други хора онлайн. Проучвания показват, че  96% от работодателите използват или поне проверяват в LinkedIn, когато търсят кандидати. Това означава, че трябва да имате профил в LinkedIn в допълнение към други социални мрежи, които използвате. Ако не си направите, рискувате да бъдете пропуснат от работодателите.

  1. Характерът и поведението

Работодателите искат да знаят не само за квалификацията на кандидатите, а и дали ще се впишат в корпоративната култура и сфера.

Работодателите в Google правят онлайн оценка на личността и поведението на кандидатите. Те често проверяват, дали  кандидатите  злословят  онлайн  за предишни работодатели или колеги, както и вида на съдържанието, което  споделят за работата си. По този начин искат  да разберат от Google дали могат да се доверят на претендента. Чрез тези проверки те разбират, дали кандидатът е професионалистът, описан в автобиографията и мотивационното писмо.