КЗП глоби eMAG

Румънската компания, която държи електронния магазин трябва да заплати над 750 хил. лева глоби

28.11.2014 | 14:48 Редактор: Ирина Георгиева
КЗП глоби eMAG

КЗК глоби eMAG заради провеждането на кампанията "Черен петък" (Black Friday), която се проведе на 29 ноември 2013г. Румънската компания "Dante International" SA, която управлява електронния магазин eMAG трябва да заплати глоба в размер на 551 549,78 лв., представляваща 4 % от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г. Комисията установи нарушение и с провеждането на кампанията „1+1 гратис Tassimo”, с което румънците трябва да заплатят още 206 831,17 лв., което представлява 1,5 % от размера на приходите от продажби на дружеството за 2013 г. 

Производството е образувано по повод постъпил сигнал от потребители относно прилагането на недобросъвестни търговски практики от страна на "Dante International" SA при провеждането на рекламна кампания "Черен петък" и "Една година emag.bg", както и рекламната кампания, установена в хода на предварителното проучване, предприето от Комисията във връзка с постъпилия сигнал, "1+1 гратис Tassimo", съобщиха от Комисията.

По отношение на рекламната кампания „Черен петък“ Комисията установява, че поведението на ответното дружество не съответства на добросъвестната търговска практика във връзка с определянето на цените и прилагането на отстъпки за промоционалните продукти при провеждане на рекламни и промоционални кампании като процесната „Черен петък“. В този смисъл рекламните послания „Black Friday денят с най-много и най-големи намаления през годината“ и „Само днес получаваш най-много и най-големи отстъпки през годината“ като част от кампанията „Черен петък“ имат заблуждаващ характер по отношение начина на формиране на крайната цена за потребителите.

По отношение на рекламна кампания „1+1 гратис Таssimo“ Комисията е установила, че в периода 20-24.03.2014 г. "Dante International" предлага на клиента при закупуване на една кафемашина да получи втора кафемашина от същия вид „безплатно”, което по същество представлява предлагане на потребителя на добавка (втора кафемашина – по-евтината), която е извън позволените от закона и практиката на КЗК размери. Това е в противоречие с добросъвестната търговска практика, тъй като чрез предлагане на атрактивни добавки над позволените размери на практика се извършва нарушение, което е в състояние да увреди конкурентната среда.