Dreamworks заложи на Netflix

Netflix планира да привлече абонати с продукциите на Dreamworks като „Котаракът в чизми“ и „Кунг-фу Панда“ 2.

27.09.2011 | 09:12
Dreamworks заложи на Netflix

Продуцентската компания за анимационни филми Dreamworks Animation се съгласи да доставя филми и друга телевизионна продукция на Netflix. За пръв път голямо холивудско студио предпочете доставчик на стрийминг услуги пред традиционен кабелен канал, за да продава филмите си.
Netflix  планира да привлече обратно абонатите си с продукциите на Dreamworks като „Котаракът в чизми“ и „Кунг-фу Панда“ 2. Американският доставчик на онлайн стрийминг очаква да върне част от милионите си клиенти, загубени заради старата ценова политика и програма.
По договор цената е от 30 млн. долара за нов филм, съобщи New York Times.
„Договорът ще влезе в сила след 2013 г. и е много сериозна стъпка за Netflix – съобщи Портър Риб, партньор в Media Tech Capital. -  Компанията включва съдържание в услугите си, след като предлагаше дълго време много стари филми“.
Преди ден друг интернет гигант Amazon обяви, че е сключил сделка с Fox на News Corp за нови 2000 заглавия към услугата Prime Instant при договорена цена от 79 долара на година. Цената е по-ниска от абонамента на Netflix, която възлиза на 96 долара.
Скоро и Dish Network стартира онлайн филмова услуга под бранда на Blockbaster и също ще е пряка конкуренция на Netflix, още повече, че залага на цена за абонамет от 10 долара на месец.
Някои анализатори смятат, че Netflix скоро може да се окаже обект на интерес от купувачи като Apple, Amazon Yahoo и Microsoft, привлечени от падналата му наполовина пазарна цена.