Цената на акциите на Twitter Inc. отново тръгна надолу

Потребителите нямат интерес към приложението

11.10.2016 | 11:01
Цената на акциите на Twitter Inc. отново тръгна надолу

Цената на акциите на Twitter Inc. се срина с 12% в понеделник, след като залозите за продажба на микроблогинг услугата започнаха да се изпаряват, насочвайки вниманието на инвеститорите отново към неспособността на компанията да увеличи броя на своите потребители и да увеличи приходите си.

Компанията от Сан Франциско планираше да прецени офертите на ухажорите през миналата седмица, след като Salesforce.com Inc., Walt Disney Co. и Google на Alphabet Inc. изразиха интерес или претегляха възможността да подадат оферти, заявиха източници, запознати с въпроса и цитирани от WSJ.

Но Salesforce преоцени интереса си към закупуването на Twitter, след като акциите на софтуерната компания се сринаха при новината за потенциалната оферта, твърдят източници, запознати с въпроса. Salesforce все още може да има интерес за сделка, ако цената за Twitter се понижи още, смята един от източниците.

Не се очаква Google да направи предложение, заяви още през миналата седмица друг източник. Disney вероятно също няма да наддава.

Перспективата, че Twitter ще трябва да се справя сама със затрудненията, до голяма степен повлия негативно на акциите, които се изстреляха с около 33% миналата сряда след новините за евентуални преговори от края на септември.

От четвъртък насам акциите са надолу с около 31% до 17,17 долара за брой, което е по-ниска цена от тази, на която те бяха преди появата на първите новини за преговори, изтривайки около 5 млрд. долара от пазарната капитализация. 

При пазарна стойност в момента от около 12 млрд. долара социалната мрежа все още би могла да си намери купувач, особено ако акциите на Twitter продължават да се обезценяват.

Но в момента главният изпълнителен директор Джак Дорси ще се изправи пред допълнителен натиск да покаже новата стратегия за видео на живо, различни промени в продукта и рекламни инициативи, водещи до привличане на потребителите и ръст на приходите.

По време на първите си 12 месеца начело, откакто се върна отново в компанията през юли 2015 г., Twitter добави само 9 млн. месечно активни потребители до общо 313 млн., докато за същия период новите потребители на Facebook Inc. са около 160 млн. Ръстът на тримесечните приходи на Twitter се забави до под 20% спрямо нарастване от 61%, преди завръщането на Дорси.

Следващият му тест ще бъде на 27 октомври, когато компанията ще представи своите резултати за третото тримесечие.

Четете още новини в Investor.bg