Технологията променя потребителските нагласи - купувачите са все по-взискателни

Голяма промяна в потребителското поведение и покупки предизвика пандемията, заяви Йордан Вакъвчиев

04.03.2024 | 19:18 Редактор: Деси Николова

Бумът на новите технологии извади от потребителската кошница на българина вече остарелите дигитални фотоапарати, но на тяхно място дойдоха уредите за здравословно готвене, става ясно от последните данни на Националната статистика. Оказват се все по-търсени фитнес гривните и всички технологии, които повишават качеството ни на живот от гледна точка на здравето ни. 

"Определено нашите клиенти, които търсят смарт уреди, на първо място търсят смартфони, тъй като обикновено година, най-много две и се заменя смартфонът, а и от своя страна, посредством приложенията, които съществуват за други смарт уреди, телефонът е устройството, което ни известява, ако имаме датчик за изтичане на газ вкъщи или сме задали да се включи бойлер или отоплителен уред, когато температурата слезе под необходимото, което спестява време и разход за много домакинства", каза управителят на голяма верига магазини за техники у нас Йордан Вакъвчиев в мултиплатформения проект "Бъдещето: Начин на живот".

По негови думи потребители в магазините са доста по-подготвени относно това, което те биха искали да купят и за тях не е новост това, което виждат в магазина.

"Потребителите стават по-взискателни и все повече от тях започват да обръщат внимание на енергийната ефективност и допълнителните функции, които имат уредите. Например, един съвременен телевизор вече замества донякъде един лаптоп в домакинството, тъй като на него можем да правим абсолютно всичко, което можехме да правим само на лаптопа си", разясни Вакъвчиев пред Bulgaria ON AIR.

Той поясни, че потребителските нагласи за закупуване на определени уреди често се влияят от сезона, в който се намираме. Най-търсените уреди през лятото са пречиствателите за въздух, особено за по-големите градове.

Голяма промяна в потребителското поведение и покупки предизвика пандемията от Ковид-19.

"Много офис стоки трябваше да бъдат нанесени вкъщи, тъй като хората започнаха да работят от вкъщи и това неочаквано вдигна продажбите на монитори, компютри, лаптопи, камери за онлайн обучение и срещи чрез интернет. По един малък офис се появи във всеки един дом. Освен това стоенето вкъщи доведе до нужда от забавления - по-големи телевизори, игрови конзоли", каза още гостът.

Гледайте целия разговор във видеото.

Ще има ли ротация на кабинета или вървим към предсрочни избори?

Няма да има ротация.
7%
Ще има.
54%
Отиваме на предсрочни избори две в едно.
39%
Общо 926 гласа