"Магическото лекарство" за колата, което всъщност може сериозно да ѝ навреди

В някои случаи наистина може да помогне, в други ни чакат неприятности

15.01.2024 | 22:29 Редактор: Деси Николова

Аерозолът WD-40 може да бъде закупен във всички магазин за авточасти. За собствениците на автомобили той е магическо лекарство, което те обикновено изваждат, когато възникнат много проблеми с колата им, особено през зимата. В някои случаи наистина може да помогне, но в други само ще навреди. Затова трябва да сте наясно когато е по-добре да се въздържате от използването на WD-40.

Малцина си спомнят, че WD-40 първоначално е разработен като средство против ръжда, което улеснява развиването на болтове и гайки. Благодарение на състава си, включващ бял спирт (50%), въглероден диоксид (25%), минерално масло (15%) и други помощни вещества (10%), той справя перфектно с тази задача.

Въпреки това изобретателни шофьори са намерили по-широко приложение за тази течност. Те използват WD-40 като "анти-сняг", "анти-дъжд" и други "анти", дори нанасяйки продукта върху предното стъкло с надеждата да решат дребни проблеми. Този метод на употреба обаче не само, че не се препоръчва, но и се забранява.

Причината е, че WD-40 съдържа минерално масло, което образува филм на повърхността. При нанасянето му снегът ще се придържа по-малко към предното стъкло, но шофьорът ще трябва да плати за това чрез влошаване на видимостта, което, както е добре известно, не е безопасно.

Собствениците на автомобили, които с най-добри намерения смазват перата на чистачките на предното си стъкло с WD-40, също могат да изпитат неприятни последици. След като включат чистачките за първи път, течността ще падне върху предното стъкло. В подобни случаи ще бъде трудно да се избегнат мазните петна и ярките отблясъци.

Много автомобилни "експерти" препоръчват използването на WD-40 за борба със замръзналите ключалки на вратите. Този съвет обаче по-скоро трябва да се класифицира като "вреден". В редки случаи WD-40 може да помогне, но по-често влошава ситуацията толкова много, че шофьорите трябва да сменят ключалката и да харчат пари за скъпи ремонти.

Четете повече в automedia.investor.bg

Снимка: Pixabay