Спад в доверието на българските потребители към инфлуенсърите. Това показва докладът "Пулсът на инфлуенсър маркетинг пазара в България" за 2023 г.
"Инфлуенсър не е мръсна дума", смята актьорът Александър Сано.
"Инфлуенсърите не са някакъв друг тип ДНК", посочи Андреа Банда Банда.
Усмивка, снимка, щрак. И след секунди вече си в мрежата. Трупаш лайкове, коментари, реакции от всички, които имат достъп до профилите ти. И ако за едни това е просто развлечение, за други се превръща в професия. Свързва се с плаващо работно време и на пръв поглед малко усилия.
В мрежата българите предпочитат да следват по-скоро обикновени хора, които са станали популярни, отколкото известни личности. За 63% от анкетираните това е начин за избягване на стреса.
Сред най-популярните теми за инфлуенсърите у нас са модата, родителството и активният начин на живот. В съдържанието най-много са застъпени пътуванията и продуктите за красота, следвани от въпросите за личностното развитие и устойчивият начин на живот. Все по-малко стават промокодовете и игрите с награди в мрежата.
Във Франция приеха законопроект за регулиране на дейността на инфлуенсърите с цел предпазване на обществото от опасни стоки и вредни практики.
"Аз самият съм бил обвиняван в качеството си на актьор, да речем за някои конкретни реклами, които съм правил", споделя Сано.
"Всеки, който има това влияние, трябва да бъде много внимателен с това какво предава на хората като послание и това, което иска да постигне с него", смята Емил Христов.
"Държа на свободата на словото, а съдържанието в социалните мрежи е в различен формат, който не трябва да бъде регулиран. Въпреки това, да бъдеш инфлуенсър и да имаш голяма аудитория в платформата, си идва с отговорност към обществото и към хората, които те следват", коментира Моника Михова.
А що се отнася до приложенията, които използват българите, промяна няма. Основното място, където потребителите следват инфлуенсъри, продължава да е Instagram, следван от Facebook с над 10% разлика. YouTube е трети, а 23% предпочитат TikTok. Социалната мрежа за професионалисти LinkedIn, която е по-нишова и привлича по-възрастните потребители, е последна в списъка. Макар някои инфлуенсъри да присъстват в Twitter брандовете не провеждат кампании там.
Вижте повече в репортажа на Благовест Илиев.
Снимка: pixabay
Знаци, че той не ви харесва
Според първите екзитполове Чиприан Чуку ще е кмет на Букурещ
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Бръшлянът масово убива дървета във варненските паркове
Мъск зове: Европейският съюз да бъде премахнат!
Благомир Коцев даде първо интервю след ареста (ВИДЕО)
Евакуираха с вертолет трима от бедстващите моряци край Ахтопол
Кубратската „Коледна топлина“ организира детско парти в клиника във Варна
Среброто и медта засенчват златото като топ метали с наближаването на 2026 г.
Само благословията на Тръмп няма да помогне на Джей Ди Ванс да стане президент на САЩ
Как западните автомобилни компании промениха стратегията си спрямо Китай
Надзорният съвет на НЗОК одобри проекта за бюджет на касата за 2026 г.