По принуда "Лада" се завърна по руските пътища, бедните руснаци нямат друг избор

Състоянието на автомобилната индустрия е показателно за влошаването на ситуацията

21.07.2023 | 11:23 Редактор: Тодор Петров
По принуда

Едва ли е изненада, че руската икономика далеч не се развива толкова добре, колкото твърдят официалните данни на Москва, но автомобилната индустрия на страната е преживяла истински срив след началото на войната в Украйна. "Бизнес инсайдър" цитира данни, според които продажбите на коли в Русия възлизат едва на около една четвърт от онези преди войната. 

Намаляващите продажби на коли и драматичната промяна в моделите, които се купуват, говорят за общото икономическо състояние, както и за низходящата спирала, чийто край не се вижда, коментира "Бизнес инсайдър". Преди инвазията всеки месец в Русия са се продавали по около 100 000 автомобила.

В миналото руснаците предпочитаха да карат чуждестранни автомобили заради престижа и по-високото им качество. Но покупките на автомобили, които не са руско производство, са около нулата в месеците след началото на войната в Украйна.

През 2022 година десетки западни марки се изтеглиха от Русия и на местните жители им се наложи да се задоволяват с по-евтини и по-нискокачествени алтернативи, припомня "Бизнес инсайдър". Към януари 2023 година продажбите на "Хонда", "Хюндай", "Лексус", "Мазда" и други са се сринали с над 90 процента на годишна база.

Според професор Джефри Зоненфелд от Йейл единствената чуждестранна компания, която е регистрирала увеличение на продажбите, е китайската "Джили". Тя отчита ръст с 88 процента на годишна база.

"Бизнес инсайдър" посочва, че руснаците сега са принудени да купуват местната марка "Лада" - фирма, известна с проблемите с механиката и съмнителното качество. "Няма да срещнете никого извън Русия, който да си купи "Лада". Никой не ги кара заради липсата на стил, безопасност и качеството, казва Зоненфелд, цитиран от DW.

В момента на "Лада" се падат над половината от всички продажби на автомобили в Русия, докато китайският производител "Джили" държи 11-процентов дял от пазара.

"Освен, че продажбите са се сринали, трябва да имаме предвид, че преди войната продажбите на чужди марки са били изключително високи", добавя Тиан. "Ако се огледате в Москва и Санкт Петербург, ще видите, че руският елит кара само марки като "Порше", "Ягуар", "Хюндай" и т.н. Единствените руснаци, избрали "Лада", са по-бедните."

Снимка: БГНЕС


3
2 rate up comment rate down comment 0
Дима
преди 9 месеца
Поредното доказателство за упадък. Сигнализирай за неуместен коментар
2
4 rate up comment rate down comment 3
ЗАЗО
преди 9 месеца
В НОВАТА ЛАДА КАТО ПУСНЕТЕ РАДИО СЛУШАТЕ ГОВОРИТ ПУТИН. В ОГЛЕДАЛОТО ЗА ОБРАТНО ГЛЕДАНЕ ВИЖДАТЕ ПУТИН. КАТО НАТИСНЕТЕ КЛАКСОН МУЧИ ПУУУУУТИН.НЕ СИ ПАЛЕТЕ ЦИГАРАТА С ЕЛ.ЗАПАЛКАТА ГОРЯТ БУШОНИТЕ. АКО НЕ ВЯРВАТЕ ПИТАЙТЕ ВОЛГИН КОМСОМОЛЕЦА Сигнализирай за неуместен коментар
1
4 rate up comment rate down comment 3
Лекс
преди 9 месеца
По принуда ще се завърнат и Москич, и Волга и ГАЗ и какво ли още не от средата на 60-те, 70-те и 8-те години на миналия век Сигнализирай за неуместен коментар