Google обяви финансовите си резултати за третото тримесечие на 2014, които донякъде разочароваха инвеститорите. Приходите от продажби на компанията се увеличават с 20% до 16,52 милиарда долара. Печалбите, като изключим някои разходи, възлизат на 6,35 долара на акция. Очакванията бяха приходите от продажби за тримесечието да достигнат 16,57 милиарда долара, а печалбите на акция да бъдат 6,53 долара.
Най-голяма част от приходите на Google идват от реклама. Компанията се опитва да увеличи приходите, които идват от реклами, направени на мобилни устройства. Пазарът за мобилни реклами се разраства. Все повече потребители искат рекламите им да се показват на таблети или мобилни телефони.
Друг важен индикатор за способността на Google да генерира печалби също отбелязва спад за третото тримесечие на 2014. Става въпрос за плащанията на клик (PPC) – парите, които Google получава при всяко натискане върху тяхна реклама. Плащанията за клик за третото тримесечие на 2014 падат с 2% в сравнение с третото тримесечие на 2013.
Капиталовите разходи на компанията пък достигат 2,4 милиарда за тримесечието, приключило на 30 септември 2014.
Ханс Никълс, Bloomberg