Tesla изостава около фиаското на Мъск с Twitter

Китайски автопроизводител я изпревари на глобалния електромобилен пазар по продажби през 2022 г.

25.01.2023 | 20:22 Редактор: Вяра Димова
Tesla изостава около фиаското на Мъск с Twitter

Нещо странно се случи с глобалната автомобилна индустрия по време на пандемията от коронавирус: стойността ѝ се утрои до около 3 трлн. долара. Приблизително година по-късно се случиха много други странни неща, най-вече това с ръководителя на най-големия автомобилен производител по пазарна капитализация в света, който се опитва да управлява определена социална платформа. Сривът в оценката на Tesla Inc. обяснява голяма част от възстановяването на стойността на индустрията, но не изцяло, пише в коментар за Bloomberg Лиъм Денинг.

Големия балон от 2021 г. вече го няма. Но голямото рали от 2020 г. остава, ако бъде преразпределено. Героите от първите години на съвременната електромобилна епоха остаряха рязко. Дори и с появата на някои нови лица, оценката на електромобилните компании всъщност е по-ниска днес, отколкото в края на 2020 г. Традиционните производители на автомобили също се сблъскаха с разпродажби миналата година, макар и по-леки. Сега тези компании, или Old Auto, се оценяват с 23% по-високо спрямо края на 2020 г.

Що се отнася до електрическите концерни, Tesla падна и повлече всички "мини-Tesla" след себе си. Фиаското около Twitter Inc. на Илън Мъск и продажбата на акции на Tesla подкрепиха общия спад при производителите на електромобили (EV). Но заради драмата около милиардера никой не обърна внимание на едно друго, по-пагубно, макар и банално развитие: належащата нужда на Tesla да увеличи търсенето и да обнови продуктовата си линия, точно както прави всеки традиционен автоконцерн.

Китайският автопроизводител BYD Co. изпревари Tesla на глобалния електромобилен пазар по отношение на продажбите през 2022 г., ако броим и плъгин хибридите.

Въпреки тези проблеми Tesla си остава автомобилният производител с най-висока борсова оценка, докато BYD заема трета позиция. Това означава, че две от петте най-високо оценявани автомобилни компании в света са производители на електромобили. Тази индустрия остават шест пъти по-голяма в сравнение с 2019 г. Електрическите модели, включително плъгин хибридите, представляват една четвърт от продажбите на автомобили в Китай за миналата година.

Четете повече по темата в investor.bg.

Снимка: БГНЕС