fallback

Големите победители и губещи в автоиндустрията през 2020 г.

Пандемията доведе до затваряне на заводи и спиране на производството на коли

25.12.2020 | 23:20 Автор: Ивет Арабова

Ако бяхте попитали автомобилните производители през април или май за перспективите за останалата част на 2020 г., отговорите им биха били мрачни. Заводите по света бяха затворени, производството спря, работниците бяха пуснати в неплатен отпуск, продажбите спаднаха и милиарди долари бяха загубени. Но кои са най-големите победители и най-големите губещи през тази година, съобразено с проценти на продажби, пазарен дял, дълбочина и разнообразие от предложения на портфолио, позиция на марката в нейната холдингова компания, качество и ефективност на нейните продукти и допълнителен анализ от Bloomberg Intelligence, IHS Markit и Cox Automotive.

Победители:

Hyundai

Hyundai Motor Co. е спечелила по-голям пазарен дял през 2020 г. в САЩ, показва доклад на анализатора на Cox Automotive Ванеса Тон от 14 декември. Hyundai успя да достигне до по-млади и по-богати клиенти с по-висок кредитен рейтинг, казва Тон. Близо 45% от купувачите на Hyundai имат доходи на домакинствата над 100 000 щатски долара, в сравнение с 33% през 2015 г .; и 30% са на възраст 18–44 години, в сравнение с 24% през 2015 г.

Telsa

Най-добре представящите се автомобилни акции тази година са тези на стартъпите за производство на електрически автомобили като Nio, Li Auto и за известно време Nikola. Но всички те все още бледнеят пред 17-годишната Tesla, чиито акции поскъпват с цели 700% през 2020 г. На 21 декември компанията беше добавена към индекса S&P 500.

General Motors и Ford

General Motors е най-големият производител на автомобили в САЩ. Той отчете печалба от 4 млрд. долара за третото тримесечие и използва 2020 г., за да се настрои за смело бъдеще, като обяви плановете си да произведе 30 модела електрически превозни средства до 2025 г., започвайки с любителите на автомобили в Детройт: Cadillac и Hummer.

Porsche

Porsche AG представи невероятните 17 нови модела през тази година, включително Porsche 911 от следващото поколение и допълнителни версии на своя електрически седан Taycan. Освен че Porsche 911 Turbo S бе обявен за най-добрия нов автомобил на годината, Porsche генерира приходи от 19,4 милиарда евро (23,7 милиарда долара) и 10,4% възвръщаемост на продажбите през първите девет месеца на 2020 г., предава Bloombergtv.bg.

Най-големите губещи:

Nissan

През май Nissan отчете първата си загуба за фискалната година от десетилетие и най-голямата загуба през последните 20 години. До 12 ноември Nissan започна да изглажда своя спад, но все още очаква оперативна загуба от 3,2 милиарда долара за фискалната година до март, което вероятно ще бъде най-големият удар за всеки голям автомобилен производител. Компанията също така се намира в ранните етапи на мащабен план за намаляване на разходите и реконструкция.

Maserati и Alfa Romeo

Докато компанията майка Fiat Chrysler Automobiles NV има популярни пикапи като Ram, които й помагат да се възползва от доходоносния пазар на камиони, Alfa Romeo и Maserati изостават в прехода към следващата ера на индустрията (автономно шофиране и електрическа мобилност на достъпно ниво). Мария Конти, главен комуникационен директор в Maserati, отговори, че компанията преминава през тъмни дни в 2020 г., но е готова за 2021 г. "Нашето бъдеще е светло“, каза тя, говорейки за първия електрифициран модел, обновена гама от модели и разширена гама V8 Trofeo.

Jaguar Land Rover

В списъка влиза и  Jaguar Land Rover, въпреки че представителите на компанията остават оптимисти, отбелязвайки, че 2021 г. ще донесе "вълнуваща нова гама“, включително значителни обновления на Jaguar F-Pace и E-Pace, Range Rover Velar и Land Rover Discovery, с електрифицирани опции разширен до 12 от 13-те модела в продуктовата им гама.

Снимка: Bloomberg/Andreas Gebert

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от Техно
fallback