ЕК иска онлайн платформите да подобрят прозрачността на търсачките си

Те трябва да идентифицират кои фактори използват в алгоритмите си, когато решават да приоритизират дадени резултати пред други

07.12.2020 | 23:20 Редактор: Ралица Братанова
ЕК иска онлайн платформите да подобрят прозрачността на търсачките си

Европейската комисията публикува насоки за това как онлайн платформи да подобрят прозрачността на своите т.нар. параметри за алгоритмично класиране. Алгоритъмът определя видимостта онлайн, което е от решаващо значение за успеха на милиони бизнеси, особено след като настоящата пандемия е насочила повече бизнес дейности към дигиталния свят, предава Bloomberg.

Благодарение на това технологичните компании като Google, Amazon.com и туристически уебсайтове трябва да обяснят как точно класират резултатите от търсенето на своите платформи, съгласно насоките на Европейския съюз, които биха могли да помогнат на бизнеса да подобри тяхната онлайн видимост, пише BloombergTV.bg.

"Тези насоки определят стандартите за прозрачност на алгоритмичното класиране и ще повишат справедливостта в икономическия аспект на онлайн платформите, който движи иновациите и благосъстоянието на милиони европейци. Прозрачността е европейският път и ние поставяме последния щрих към правилата за всички цифрови услуги, които да си сътрудничат с регулаторите и най-големите платформи, за да предоставят повече информация за начина, по който работят техните алгоритми“, заяви Маргрете Вестагер, еврокомисарят по конкуренцията, в изявление на уебсайта на Европейската комисия.

Онлайн платформите трябва да идентифицират кои фактори използват техните алгоритми, когато решават да приоритизират дадени резултати от търсенето пред други.

"Тъй като бизнесите все повече зависят от цифровите решения, за да достигнат до потребителите, тяхната позиция в резултатите от онлайн търсенето може или да означава пълен успех, или пълен провал. Тези насоки ще увеличат прозрачността на класирането и ще позволят на предприятията да се конкурират справедливо онлайн на единния пазар на ЕС“, заяви европейският комисар по вътрешния пазар Тиери Бретон.

Съобщението идва, когато регулаторните органи на ЕС подготвят ново законодателство за овладяване на големите технологии. Видното разположение на Google на собствени реклами в мрежата за търсене през 2017 г. доведе до налагане на глоба към технологичния гигант от страна на ЕС в размер на 2,8 млрд. долара заради „злоупотреба с господстващо положение на пазара". 

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК