Mедийната индустрия пострада сериозно от Ковид-19, който затвори киносалоните и тематичните паркове, обърка спортните програми и намали драстично бюджетите за реклама. Не се очертава възстановяването от това да е бързо или лесно.
Пандемията задълбочава проблемите за онези компании, които бяха силно зависими от традиционните телевизионни модели и изчакаха твърде дълго с развиването на стратегии за стрийминг услуги - особено в момент, когато отказът от кабела се ускорява. Разходите за ТВ реклама в САЩ се очаква да намалеят със 17% тази година, и вероятно ще са нужни две-три години, преди посещаемостта в тематичните паркове да се нормализира отново.Повечето компании виждат ясно посланието: единственият начин да оцелеят и да подсигурят бъдещето си е да пренасочат ресурси към стрийминга - един бързо растящ, но твърде непечеливш бизнес. Компаниите в развлекателния сектор вече ще се оценяват на база перспективи за растеж на дигиталния им бизнес, а не по традиционните показатели като обороти и парични потоци.
Платената телевизия
Стриймингът
Абонатите на стрийминг услуги почти ще се удвоят до 1.2 милиарда през 2025 спрямо 2019. Половината от световните абонаменти ще се падат на Netflix, Disney+ и Amazon Prime. Приходите от стрийминг също ще последват тенденцията и ще се удвоят до около 100 милиарда долара през 2025. Над половината от това ще се пада само на САЩ и Китай, според Digital TV Research.
Рекламата
Дигиталната революция в медиите вероятно ще продължи да се ускорява в следващите години. Това личи ясно от глобалния рекламен пазар, където приходите от дигитални канали надхвърлиха тези от традиционна телевизия още през 2016 година, благодарение на играчи като Facebook и Google, които отмъкнаха рекламните долари от конвенционалните платформи.
Но макар тенденцията да изглежда доста сурова за телевизионната реклама, с очакван отлив на приходи от порядъка на 15 милиарда долара само на американския пазар, големите медийни групи като Disney и ViacomCBS може да успеят да отклонят 50-70% от тези средства чрез своите видеоуслуги като Hulu и Pluto TV.
*Коментарът на старши анализатор за медийния сектор в Bloomberg LP Гийта Ранганатан е част от поредицата материали на луксозното бизнес списание The Inflight Magazine. По повод 5-ия рожден ден на Bloomberg TV Bulgaria екипът на реномираното издание потърси експертното мнение на лицата от телевизията за това кои ще са следващите 5 най-важни теми за света на бизнеса и икономиката до 2025 година.
Четете повече по темата в bloombergtv.bg.
Снимка: Bloomberg.com
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Блокада за камионите: Затвориха Кулата и Илинден
Димитър Манолов: Не ми харесва, че са замразени обезщетенията за безработица
Специализирана акция в Бобов дол доведе до изземането на осем кг марихуана
Защо Швеция предлага безплатен престой в тиха горска хижа?
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Гуцанов праща социалните по наводнените места в Бургаско
Цолов завърши 12-и в Абу Даби
Откриха 8 кг марихуана при спецоперация в Бобов дол
Коледната трапеза ни струва два пъти по-скъпо от миналата година
Пускат с вертолет провизии за екипажа на блокирания танкер край Ахтопол
Надзорният съвет на НОИ одобри единодушно проекта за бюджет на ДОО
Естония гради отбранителна индустрия по собствени правила
Американският пратеник Кийт Келог: Мирното споразумение за Украйна е много близо
Китайската централна банка увеличава златните си резерви за 13-и пореден месец