Google инвестира $100 млн. в технология за виртуална медицина

Amwell е подала документи за първично публично предлагане

25.08.2020 | 15:07 Редактор: Виктория Гетова
Google инвестира $100 млн. в технология за виртуална медицина

Облачното подразделение на Google инвестира 100 млн. долара в Amwell, преди известна като American Well. Става дума за компания, която прави технологии за виртуални посещения при доктор, пише CNBC.

Фирмата е подала документи за първично публично предлагане. Като част от партньорството Amwell ще прехвърли части от бизнеса си от Amazon Web Services, която в момента използва, към Google Cloud. По-специално Amwell избира облака на Google като "предпочитан глобален облачен партньор" и премества част от видео възможностите си на тази платформа, посочват компаниите в прессъобщение. Двете фирми ще си сътрудничат и в областта на технологиите и ще работят съвместно по продажбите, за да разширят отпечатъка на Amwell в сектора.

Всички големи технологични компании се надяват да сключат договори с клиенти, занимаващи се със здравни грижи, включително такива за застраховки и болници, тъй като те бавно се преместват от локалните си системи към облака.

Директорът на Google Cloud, отговарящ за глобалните здравни решения, Аашима Гупта, заяви, че очаква да продължи да има засилено потребление на телемедицински решения поради "по-благоприятното реимбурсиране и докато потребителите смятат това за ключова възможност". Тъй като повече хора от всякога избягват да търсят лична медицинска помощ в болници и клиники, потреблението на инструменти за виртуални часове при лекаря преживяха бум в последните месеци.

Гупта твърди, че в бъдеще двете компании планират да добавят повече възможности, свързани с машинно обучение, към услугата.

През май Amwell коментира пред CNBC, че наблюдава 1000% ръст на посещенията заради коронавируса, а на някои места скокът е между 3000% и 4000%. В документите си за IPO-то компанията твърди, че за първите шест месеца на тази година нейните приходи са нараснали със 77% спрямо същия период година по-рано – от 69 млн. долара до 122 млн. долара. Въпреки това нетната ѝ загуба почти се е утроила за същия период, нараствайки от 41 млн. долара за първото полугодие на 2019 г. до 111 млн. долара за първата половина на 2020 г.

Четете още по темата в Investor.bg

Снимка: Bloomberg.com

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК