Роботи ще помогнат за безопасно настаняване в хотели в дни на пандемия

Преди пандемията ботовете обичайно правели между 200 и 300 придвижвания на месец

22.08.2020 | 08:40 Редактор: Юлия Христова
Роботи ще помогнат за безопасно настаняване в хотели в дни на пандемия

Роботи, носещи бургер и пържени картофки, преди няколко години бяха високотехнологична джаджа, която предизвикваше смях у гостите на хотели. Сега някои промишлени производители твърдят, че тези машини може да помогнат на гостите да отсядат безопасно по време на глобална пандемия, пише Wall Street Journal.

Хотелиерите и компаниите за роботика съобщават, че ботове за доставки като Relay, произвеждани от компанията Savioke, подкрепена от Google Ventures, намаляват потенциално небезопасното взаимодействие между служители на хотели и гости на стаи, предлагайки безконтактно обслужване по стаите. А роботите за чистене като Rosie на Maidbot минават с прахосмукачка коридорите на етажите, докато чистачите отделят повече време от всякога за хигиенизиране на стаите.

"Винаги сме смятали това за добро нововъведение. След това дойде пандемията и хората искат да не си взаимодействат с хора“, казва инвеститорът в хотели Боб Алтър.

Той наема роботи за обслужване в шест от хотелите си в Калифорния. Преди пандемията ботовете обичайно правели между 200 и 300 придвижвания на месец, предимно носейки предмети като четки за зъбили или кърпи от рецепцията, в асансьорите и до хотелските стаи на хората, отбелязва Алтър. Същите тези ботове сега правят по 700 придвижвания на месец, тъй като все повече гости искат да избегнат взаимодействия с хотелски служители, допълва той.

Запитванията за роботи за доставка от хотелиерския сектор са се удвоили от началото на пандемията, казва главният изпълнителен директор на Savioke Стив Казънс въпреки гигантския спад на бизнеса на хотелите. Много от тези компании обмислят да започнат да наемат роботи догодина, тъй като започват да планират занапред, когато очакват бизнесът им отново да започне да расте, допълва той.

Savioke приключва работата по нов робот, два пъти по-голям от Relay, който е с размерите на халба бира, за да пренася по-големите предмети, които хотелите искат да изпращат на гостите си, като възглавници с кралски размери.

И има нови видове роботи, които се разработват и могат да помогнат на собствениците на хотели по време на пандемията. Мика Грийн, основател на компанията за прахосмукачки-работи Maidbot, казва, че е готова да пусне в експлоатация машини за влажно почистване и дезинфекция, за да помагат повече на камериерките за почистване на повърхностите в стаите.

Роботите в хотелите съществуват поне от 2014 г., когато компанията от Силициевата долина Aloft въведе два за гостите си. Брандът Aloft сега е собственост на Marriott. Говорител на компанията съобщи, че роботите още се използват, пише investor.bg.

Използването на роботите в хотелската индустрия буди притеснения, че машините в крайна сметка може да заменят служителите. Много американски хотели намаляват служителите си по време на пандемията и макар че хотелските оператори и компании за роботика твърдят, че роботите помагат на служителите, а не ги намаляват, роботите може да ограничат обема на допълнителната работа, която хотелите поемат, за да отговорят на новите изисквания за хигиена.

"Правим всичко възможно да не увеличаваме разходите си за труд. Вместо да плащаме за извънреден труд или да наемаме повече служители, мога за същия обем труд да свърша повече работа и да накарам гостите да се чувстват по-безопасно“, казва Робърт Рауч, инвеститор в хотели в Сан Диего, който неотдавна решил да добави още роботи в съществуващите си обекти.

Роботите не винаги са съвършени. Децата може да объркат роботите, като ги карат да се движат в твърде много посоки едновременно, което ще блокира ботовете, казва Рауч. И понякога е нужно търпение и някои трикове в програмирането преди роботите наистина да разучат плана на хотела.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК