Ще сринат ли бойкотите на големите компании Facebook?

Последните включили се бяха Ford, Adidas и HР

30.06.2020 | 13:08 Редактор: Юлия Христова
Ще сринат ли бойкотите на големите компании Facebook?

Бойкотите могат да бъдат много ефективни, както разбраха от Facebook, се казва в анализ на Би Би Си. Кампанията "Спрете омразата с цел печалби" (Stop Hate for Profit) е поредното движение, което използва бойкотът като политическо средство.

Кампанията твърди, че Facebook не прави достатъчно, за да премахне от платформата расисткото и изпълнено с омраза съдържание.

"Спрете омразата с цел печалби" успя да убеди цяла редица големи компании да спрат рекламите във Facebook и няколко други социални мрежи.

Последните включили се бяха Ford, Adidas и HР, пише БГНЕС. Същевременно други платформи като Редит и Туич обявиха редица мерки за борба с расисткото и изпълнено с омраза съдържание.

Въпросът е може ли бойкот като този да събори интернет гиганта Facebook? Краткият отговор е “да”. Основните приходи на Facebook идват точно от реклами.

Дейвид Къминг от инвеститорската компания Авива казва за "Би Би Си", че загубата на доверие и усещането за липса на етичен кодекс, може да “унищожи бизнеса”.

В петък акциите на Facebook паднаха с 8 процента и теоретично, собственикът Марк Зукърбърг стана със 7,5 милиарда долара по-беден.

Но дали заплахата може да е по-голяма от това, да представлява реална опасност за бъдещето на Facebook? Тук картината не е толкова ясна. На първо място, това не е първият бойкот срещу някой от интернет гигантите. През 2017 г. редица водещи брандове обявиха, че спират да рекламират в най-популярната платформа за видеосподеляне YouTube.

Причината беше много подобна – техни реклами бяха слагани до расистки и хомофобски видеа в платформата. Днес този бойкот е почти изцяло забравен. YouTube пренастрои алгоритъма за реклами и компанията-собственик Google се развива чудесно.

Освен това, има и други причини да се смята, че бойкотът на големите фирми няма да е толкова тежък за Facebook, колкото си мислим.

Първо, големите брандове обявиха бойкот само за един месец – през юли. Второ, което може би е основното, повечето от приходите на Facebook от реклами идват от малки и средни компании.

Според репортаж на "Си Ен Ен", 100-те компании, които харчат най-много за реклама във Facebook, генерират 4,2 милиарда долара приходи за фирмата на Зукърбърг. Това са едва 6 процента от общите приходи.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК