Зукърбърг обедня със $7.2 млрд. след отказ от реклами във Facebook

Главният изпълнителен директор на социалната мрежа изпадна от топ 3 на милиардерите в света

28.06.2020 | 11:00 Редактор: Ралица Братанова
Зукърбърг обедня със $7.2 млрд. след отказ от реклами във Facebook

Марк Зукърбърг обедня със 7.2 млрд. долара, след като различни компании изтеглиха рекламите си от мрежата на Facebook, съобщава Bloomberg.

Акциите на социалната мрежа поевтиняха с 8.3% в петък – най-много от три месеца насам, след като един от най-големите рекламодатели в световен мащаб Unilever се присъедини към други брандове в бойкотирането на реклами във Facebook. Британско-холандската компания заяви, че за тази година спира да отделя средства за каналите на социалната мрежа.

Спадът в цената на акциите изтри 56 млрд. щатски долара от пазарната стойност на Facebook и намали нетната стойност на богатството на Зукърбърг до 82.3 млрд. долара, сочат данни на Bloomberg Billionaires Index, пише BloombergTV.bg.

Главният изпълнителен директор на социалната мрежа се придвижи и с една позиция надолу в класацията на милиардерите до четвърто място, като той беше изпреварен от шефа на Louis Vuitton Бернар Арно. Така Арно се нареди сред тримата най-богати хора в света заедно с Джеф Безос и Бил Гейтс.

Компаниите като Verizon Communications и Hershey също спряха рекламите си в социалните медии, след критики, че Facebook не успява да се справи с езика на омразата и дезинформацията в платформата. Coca-Cola заяви, че замразява цялата платена реклама за всички социални медийни платформи за най-малко 30 дни.

Зукърбърг отговори в петък на нарастващата критика относно дезинформацията на сайта, като обяви, че компанията ще маркира всички публикации, свързани с изборите, с линк, насърчаващ потребителите да разгледат новия информационен център на гласоподавателите.

"Няма изключения за политиците за нито една от политиките ни", каза Зукърбърг.

Снимка: Bloomberg

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК