Facebook ще плати $52 млн. на модераторите си за психически травми

През миналата година компанията имаше около 15 000 рецензенти за съдържание

13.05.2020 | 21:30 Редактор: Искра Ангелова
Facebook ще плати $52 млн. на модераторите си за психически травми

Facebook Inc се е съгласила да плати в рамките на извънсъдебно споразумение 52 млн. долара на модератори на съдържание, които са следили публикациите на платформите на компанията.

В заведено през 2018 година дело служители на подизпълнител твърдят, че Facebook не ги е предпазил достатъчно от тежките психологически травми и други вреди, които могат да претърпят заради многократния сблъсък с графични материали, показващи жестокости като малтретиране на деца, обезглавявания, тероризъм, жестокост към животните и други.

Договореното извънсъдебно споразумение предвижда по 1000 долара за модераторите, които са се включили в колективния иск, съобщава Investor.bg.

Тези, които са диагностицирани със състояния, свързани с работата им, ще могат да получат лечение и обезщетения до 50 000 долара, според предварителния текст на споразумението, представен пред съда.

В изявление социалната мрежа благодари "на хората, които вършат тази важна работа, за да направят Facebook безопасна среда за всички".

"Ние сме доволни, че Facebook работи с нас, за да създаде безпрецедентна програма за подпомагане на хората, извършващи дейност, която беше невъобразима дори преди няколко години", казва в изявление от вторник Стив Уилямс, един от адвокатите, представляващи модераторите. 

"Вредата, която може да бъде понесена от тази работа, е истинска и тежка", добавя той, цитиран от Bloomberg.

След президентските избори в САЩ през 2016 г. Facebook се втурна да разшири усилията си за мониторинг на своите платформи, опитвайки се да задържи политическата дезинформация, графичното насилие, терористичната пропаганда и разпространението на порнография далеч от сайтовете си. Това наложи ползването както на нови технологии, така и на хиляди нови служители. 

През миналата година Facebook имаше около 15 000 рецензенти за съдържание, почти всички от които са работели не за самия Facebook, а за подизпълнители като Accenture и Cognizant.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК