Facebook предложи 3 млн. долара на издатели за лиценз на съдържание

Ще успее ли социалната мрежа да внедри лицензирано качествено медийно съдържание?

09.08.2019 | 14:40 Редактор: Юлия Христова
Facebook предложи 3 млн. долара на издатели за лиценз на съдържание

Facebook Inc. предлага милиони долари на новинарски издания за правата за поставяне на съдържанието им в новинарски раздел, който компанията се надява да стартира по-късно през тази година, пише The Wall Street Journal, позовавайки се на запознати с плановете източници, пише Investor.bg.

Представители на Facebook са заявили на мениджърите на новинарски издателства, че са готови да плащат по до 3 милиона долара годишно за лицензиране на заглавия и прегледи на статии от новинарски издания.

Медиите, които Facebook възнамерява да представя в раздела за новини, включват ABC News на Walt Disney Co., Dow Jones – компанията майка на Wall Street Journal, The Washington Post и Bloomberg, твърдят източниците.

Плановете на Facebook се осветляват в момент, в който компанията е изправена пред нарастваща критика за ролята ѝ в борбата с новинарската индустрия, като изсмуква голяма част от приходите от реклама, които дотогава отиваха за вестници. Заедно Facebook и Google на Alphabet Inc. са спечелили 60% от всички приходи от дигитална реклама в САЩ през миналата година, показват данни на eMarketer.

Сделките за лицензиране на новини между Facebook и издателите ще са със срок от три години, твърдят някои от източниците. Facebook планира да стартира секцията през есента, поясняват те. Засега не е известно дали новинарските издания официално са се съгласили да лицензират съдържанието си във Facebook.

Снимка: Pixabay

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК