НАСА откри три екзопланети

Те били изгубената връзка между малките планети като Земята и Марс

01.08.2019 | 11:40 Редактор: Елена Несторова
НАСА откри три екзопланети

Преди дни НАСА съобщи, че е намерила нови три екзопланети в системата TOI-270, една от които е "като нищо друго, което учените са виждали досега“, пише dnes.bg.

Те може да се окажат "липсващото звено“ за отговорите на въпросите, които експертите си задават и "истинска благодат“ за търсещите извънземен живот.

Трите планети се намират на 73 светлинни години от нас, което ги прави и най-близките екзопланети, откривани досега. Те бяха открити от сателита TESS, който бе изстрелян в Космоса през 2018 г. с мисията да търси планети, които могат да поддържат извънземен живот.

В TOI-270 се намира скалиста планета, подобна на Земята, както и две газови планети. Те са "изгубената връзка“ между малките, скалисти светове като нашия и Марс и доста по-големите газови планети като Сатурн и Юпитер.

Учените ще използват новото си откритие, за да разберат, защо има толкова малко светове с този размер и за да разберат и как са формирани планетите в нашата система. Според експертите вероятно има още планети, които чакат да бъдат открити в системата.

Снимка: Reuters