Изясняват причините за потъналия кораб в Лесбос. Възникват въпроси за причините за потъването на товарния кораб RAPTOR и защо капитанът не е потърсил помощ навреме, след като няколко часа по-рано стана известно, че поради силна буря товарът се е разместил, вода е влязла в трюмовете и корабът е бил наводнен.
Капитанът първоначално е съобщил за механичен проблем в 7 часа сутринта местно време, но една в 8:20 часа сутринта издава SOS сигнал за помощ и съобщава, че корабът е започнал да се накланя. След това изчезва от радарите.
Гръцките власти подозират, че силна буря е причинила разместването на товара и водата е навлязла в един от трюмовете, което го е накланяло и е започнал да потъва. Единственият оцелял е казал на властите, че крайната дестинацията на кораба е била Украйна, а не Турция. Това означава, че на борда на кораба е имало нещо различно от сол. И това нещо очевидно е било товар, който не може да бъде отчетен, предаде кореспондентът на Bulgaria ON AIR в Гърция Силвия Станчева.
Според гръцките медии "To Вима" и "Ta Неа", миналия август в България е извършена проверка на кораба, при която са установени общо 65 нарушения. Капитанът, командирът и членовете на екипажа не са имали сертификат и много проблеми на кораба не са били декларирани. Най-важното обаче е, че е установено несъответствие между декларираното гориво и неговия разход. Това означава, че RAPTOR е имал други видове гориво за извършване на плаване извън посочените.
По време на въпросното пътуване до България се оказва, че той е правил и други спирки и е срещал други плавателни съдове в морето. Когато капитанът беше попитан за тези спирания и защо не се е обадил веднага на посочената дестинация, той отговори: "За съжаление, купувачът на товара се оттегли и ние търсихме други купувачи в морето."
В понеделник гръцките власти обявиха, че тялото, намерено в морето в неделя, е идентифицирано като това на египетски моряк, след като е идентифицирано от единствения оцелял от корабокрушението на RAPTOR, 30-годишен инженер, също египетски гражданин.
Кораб на същата компания, Manassa Rose, потъна в Кисамос-Хания през януари 2022 г. Тогава властите образуваха дело срещу членовете на екипажа за причиняване на корабокрушението и транспортирането на контрабандни тютюневи изделия.
Междувременно издирвателно-спасителната операция за намиране на 12-те изчезнали членове на екипажа продължава. В операцията участват 5 хеликоптера, 3 кораба на бреговата охрана и фрегата на ВМС.
преди 11 месеца
преди 1 година
преди 1 година