Точният момент за пазаруване: Дрехите и техниката са най-евтини в определени месеци

Януари е бил най-изгоден за стоки за дома, мода, автомобили и аксесоари за колата

17.03.2023 | 21:58 Редактор: Вяра Димова
Точният момент за пазаруване: Дрехите и техниката са най-евтини в определени месеци

Проучване, направено по поръчка на банката Barclays, показва, че потребителите в Германия губят много пари заради промяната в цените на потребителските стоки. Изследването разглежда как са се променяли цените на общо 300 стоки през 2022 година.

Според резултатите от него разликата между най-евтиния и най-скъпия месец от годината е средно 8,5 процента. Тези ценови колебания струват на потребителите около 43 милиарда евро. Или изчислено на домакинство - малко повече от 1000 евро, посочва германската обществено-правна медия АРД в своя публикация за проучването.

Сумата става още по-висока, ако се вземат предвид всички продукти и услуги, които се използват и при изчислението на инфлацията - като наеми, ток, газ, храна. Проучването твърди, че максималното колебание на техните цени е над 10 процента. Това съответства на около 200 милиарда евро или по около 5000 евро на домакинство.

"Колебанията в цените могат да се превърнат в проблем, особено когато покупките не могат да бъдат отложени", казва Тобиас Грис, шеф на отдела за частни клиенти на банката Barclays в Европа.

Според него интелигентното планиране на покупките често може да спести пари. Изследваните тенденции на потреблението и цените между 2015 и 2022 показват, че януари най-често е бил най-евтиният месец за стоки за дома и градината, за мода, автомобили и аксесоари за колата.

При електрониката, от друга страна, картината е доста разнообразна. Четците на електронни книги и компютърните аксесоари статистически са били най-евтини през пролетните месеци от март до май. 

А мониторите, принтерите и лаптопите са били най-изгодни за покупка през есента. При телевизорите, игровите конзоли и цифровите камери шансовете за добра цена са били особено високи през декември, пише АРД, позовавайки се на проучването, цитирано от DW.

Цените на модните артикули са се колебаели особено силно през 2022 - с 11,1%, следвани от продуктите за домакинството и градината - с 9,1%, и автомобилите и автомобилните аксесоари - със 7,8 процента. При електронните продукти като цифрови фотоапарати, четци на електронни книги и телевизори, средните цени са се различавали със 7,1 процента.

Снимка: pixabay