Началникът на гарата в Лариса, който бе арестуван от полицията след челен сблъсък между пътнически и товарен влак близо до града, се призна за виновен. Той заяви, че погрешка е насочил една от композицията по грешен коловоз, съобщава гръцкият телевизионен канал ERT-1.
"Направих грешка и изпратих пътническия влак по същия коловоз като товарния влак от Катерини“, е признал началникът на гарата, според полицейски източници.
Той първоначално е отрекъл вината си, като е уверил, че е натиснал бутона на автоматизирана система, която изпраща насрещните влакове на различни коловози, но тя не е сработила. Редица служители на гарата са подчертали, че началникът е виновен, защото лично не е проверил дали влакът се движи по правилния коловоз.
Телевизионният канал отбелязва, че началникът на участъка в Лариса ще се яви пред следователите в четвъртък. Срещу него е образувано наказателно дело за престъпления, свързани с нарушаване на безопасността на движението, довело до смъртта на няколко души. Предвиденото в закона наказание е от 10 години до доживотен затвор. Очаква се срещу него да бъдат образувани и наказателни дела за убийство на няколко души по непредпазливост и нанасяне на телесна повреда по непредпазливост.
По разпореждане на прокурора на Лариса - Стаматис Даскалопулос, изявлението на началника на участъка преди разследването е направено в присъствието на други магистрати поради голямата важност на разследвания случай, отбелязва каналът. По указание на Даскалопулос прокурорите ще проучват мястото на катастрофата във връзка с изготвянето на доклад за трагичния инцидент. Предстои да се установи защо двата влака са се движили с висока скорост един към друг почти половин час преди сблъсъка.
По-рано в сряда Костас Генидуниас, президент на гръцкия съюз на машинистите, заяви пред ERT-1, че сблъсъкът между пътническия и товарния влак близо до град Лариса може да е възникнал поради липсата на работеща автоматична система за контрол на трафика. По думите му нито една от автоматичните системи не работи по маршрута Атина-Солун, всичко се прави ръчно. Светофарите също не работят, иначе машинистите са щели да видят червен сигнал и да спрат влака навреме, обясни той, цитиран от "Фокус".
Два влака се сблъскаха в ранните часове на деня, в резултат на което по последни данни са загинали най-малко 40 души. В пътническия влак са пътували около 350 души. В болници са 66 души, от тях 6 са в интензивни отделения. Останалите не са пострадали, те са евакуирани с автобуси за Солун.
Добри са условията за туризъм в планините
Всеки втори германец иска руските активи в Европа, в размер на 210 млрд. евро, да отидат за Украйна
От мечта до стартова линия: как A1 Motor Park дава бъдеще на българския моторен спорт
Интензивно е движението на ГКПП „Капитан Андреево“ и „Лесово“ за товарни автомобили на изход
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
На повърхността на луната на Юпитер – Европа, е забелязан гигантски черен „паяк“
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Условията за туризъм в планините са добри
Слънчево, но студено време днес
Голям варненски район квартал е без вода от сутринта
Мачовете по ТВ днес (14 декември)
Виц на деня - 14 декември
Зеленски се опитва да пренапише мирния план на Тръмп
Влиянието на въглищата в Азия се засилва
Ръководството на лекарския съюз получи мандат да подпише нов рамков договор за 2026-2028 г.
Baidu запълва празнината, която Nvidia остави на пазара на AI чипове в Китай