Супермаркетите засилиха предлагането на свои марки, потребителите искат да пестят

Веригите се опитват да извлекат полза от натиска върху потребителите

31.12.2022 | 12:20 Редактор: Ирена Бакърджиева
Супермаркетите засилиха предлагането на свои марки, потребителите искат да пестят

Супермаркетите засилват собствените си продуктови линии, опитвайки се да извлекат полза от натиска върху разполагаемите доходи на потребителите, пише Wall Street Journal.

Продажбите на продукти с лични марки, които обикновено са по-евтини от еквивалентите на известни брандове, нарастват през последните месеци, тъй като потребителите търсят начини да пестят на фона на ускоряващата се инфлация.

В отговор на това големите оператори на супермаркети, например Kroger в САЩ и Carrefour в Европа, казват, че инвестират в разширяване на собствените си предложения в повече ценови и продуктови категории.

Супермаркетите обикновено правят по-висок марж на печалба от собствениците си стоки, отколкото от продажбата на продукти, произвеждани от гиганти в потребителските стоки като Kraft Heinz и Unilever. Предлагането на по-евтини продукти може да позволи на веригите и да спечелят лоялността на потребителите, представяйки се за съюзници на потребителите по време на трудни времена.

"Продължаваме да разширяваме и разнообразяваме портфолиото си от брандове във всеки един ценови диапазон", каза главният изпълнителен директор на Kroger Родни Макмълън в разговор с анализатори по-рано този месец. Повече потребители се обръщат към собствените продукти на компанията, каза той, "като начин да се възползват от бюджетите си за храните".

Продажбите на собствени марки в Kroger са нараснали с над 10% спрямо миналата година през третото тримесечие, когато е представила 147 нови собствени продукта.

Четете повече в investor. bg.

Снимка: БГНЕС