Пазарът на луксозни стоки втора ръка процъфтява, големите марките са в дилема

За големите луксозни брандове тенденцията заплашва да канибализира продажбите на нови продукти

25.09.2022 | 23:30 Редактор: Ирена Бакърджиева
Пазарът на луксозни стоки втора ръка процъфтява, големите марките са в дилема

Процъфтяващият пазар на луксозни стоки втора употреба създава дилема за производители на луксозни чанти, дрехи и бижута – да последват тенденцията или да я игнорират, пише Wall Street Journal.

Луксозните стоки втора ръка не са новост, но популярността им расте. Големите повишения на цените от престижни марки като Chanel карат някои купувачи на луксозни предмети да търсят не толкова скъпи еквиваленти втора ръка. Други прегръщат устойчивостта на стоките втора употреба – използваните дизайнерски дънки не изискват още ресурси на планетата за производство.

Продажбите на използвани луксозни стоки са нараснали с 65% миналата година спрямо 2017 г., докато при продажбите на нови луксозни стоки ръстът е само с 12%, сочат данни на компанията Bain & Co. Тя прогнозира, че в идните пет години продажбите на луксозни стоки втора ръка ще нараснат годишно с около 15%, два пъти повече от очаквания темп при продажбите на нови луксозни стоки.

За големите луксозни брандове тенденцията заплашва да канибализира продажбите на нови продукти или да натежи върху ценовата им сила, казват ръководители в индустрията. Водещи компании в луксозната индустрия като Hermès, LVMH, Moët, Hennessy, Louis Vuitton и Chanel съобщиха, че не се интересуват от препродажби на свои стоки.

Но това също така е добра възможност. Производителят на Gucci Kering, Burberry Group и Stella McCartney започват да участват на пазара на стоки втора ръка. В някои случаи те предлагат да изкупят нови стоки от потребители и да ги препродават или да ги насочат към други онлайн портали за мода втора употреба, които често дават на марките част от приходите от продажби.

Технологични платформи като The RealReal и Vestiaire се очертаха в последните години като популярни онлайн пазари за употребявани луксозни продукти. Kering обедини усилия с RealReal през 2020 г. и започна да продава използвани продукти Gucci онлайн, а миналата година придоби дял от около 5% във Vestiaire.

Четете повече в investor.bg.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК