Втора седмица не могат да проверят "Беса Транс", фаталната отсечка никога не е била магистрала

Все още не е ясно как и защо автобусът се е запалил след първичния удар

09.12.2021 | 13:50 Редактор: Искра Ангелова

Втора седмица македонските власти не могат да влязат на проверка във фирмата "Беса Транс". Компанията организира катастрофата с автобус, при която загинаха 45 души в района на село Боснек. 

Пред Bulgaria ON AIR служебният регионален министър Виолета Комитова определи инцидента като стечение на странни обстоятелства. И потвърди, че отсечката никога не е била магистрала.

Хората, които загинаха в тежката автобусна катастрофа край Боснек, е можело да оцелеят, но съвкупност от няколко странни и необичайни обстоятелства не са дали възможност – това обяви тя за "Денят ON AIR".

"Това не е обикновена катастрофа, това е катастрофа плюс пожар, за съжаление, хората не са загинали от удара. Те са загинали, защото нещо много бързо се е възпламенило в това превозно средство, иначе те всичките щяха да оцелеят", заяви служебният министър на регионалното развитие.

Все още не е ясно как и защо автобусът се е запалил след първичния удар. 

"На мен ми прави много странно впечатление, че няма реакция на шофьора. Той разполага с най-много време за евакуация от автобуса, защото се удря в едната мантинела, след малко спира в другата, ако другите са спели или друго са правили и не са следели пътя – няма никакъв опит сякаш този шофьор да напусне автобуса и това е много странно обстоятелство, но така или иначе ние хората няма да ги върнем", допълни Комитова.

Собствениците на фирмата  превозвач са неоткриваеми от момента на инцидента, македонските власти втора седмица не успяват да влязат на проверка в офисите на "Беса Транс".

"Ние трябва да направим на юридическото лице "Беса Транс" инспекция. Управителят трябва да присъства. Ние контролираме юридическото лице "Беса Транс" със седалище в село Раше, където е затворено. Тъй като седалището е затворено, не можем да влезем на инспекция. На телефона никой не е отговарял", подчерта директорът на Държавната транспортна инспекция на РСМ Руфат Хюсейни.

След катастрофата от Регионалното министерство констатираха, че пътят в района на катастрофата е в добро състояние, но той не е проектиран за магистрала и все още няма акт 16. 

"Струма", която и аз до скоро наричах магистрала, се оказа, че не е магистрала, тъй като не отговаря като габарити, радиуси на завиване наколни за магистрален път. Ние всички я наричаме магистрала, но тя не е", категорична е Виолета Комитова.

Вижте повече в репортажа на Виктор Борисов.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК