Откриха потенциална нова "мишена" за бъдещите ваксини срещу Ковид-19

Идентифицирани са протеини в новия коронавирус, които се разпознават от човешките Т-клетки

11.11.2021 | 16:29 Редактор: Теодора Патронова
Откриха потенциална нова

Британски учени обявиха, че са идентифицирали протеини в новия коронавирус, които се разпознават от човешките Т-клетки и блокират инфекцията. Откритието дава потенциална нова "мишена" за бъдещи ваксини срещу новия коронавирус.

Имунитетът срещу Ковид-19 е комплексен. Има доказателства, че нивата на антитела спадат шест месеца след ваксинация, но се смята, че Т-клетките играят също ключова роля в защитата на организма.

Учени от "Юнивърсити колидж" в Лондон са изследвали 731 здравни работници в две лондонски болници през първата вълна на пандемията и са установили, че много от тях не са се заразили, макар че са били изложени на въздействието на оригиналния коронавирус.

Специалистите са установили, че част от медиците не са натрупали антитела, нито са дали положителни PCR - тестове, но въпреки това са проявили солиден отговор на Т-клетките след излагане на вируса. Това означава, че Т-клетките са блокирали вируса, преди да се стигне до проява на симптоми или на позитивиране тестовете, пише "Монитор".

Учените отбелязват, че тези протеини са най-слабо засегнати от мутациите на коронавирусите и излагане на други коронавируси може да е сред причините част от изследваните медици да са достигнали високи нива на мобилизация на Т-клетките.

Това означава също, че ваксините, които атакуват тези протеини, освен шиповидния протеин, ще са ефективни срещу широк спектър коронавируси, включително и срещу доминиращия сега Делта вариант на новия коронавирус.

Снимка: Bloomberg.com