Какво мотивира австрийците да се ваксинират? Искат безплатна храна след имунизация

Лотарията също се оказва от вариантите

30.09.2021 | 20:55 Редактор: Искра Ангелова
Какво мотивира австрийците да се ваксинират? Искат безплатна храна след имунизация

Актуално международно проучване, ръководено от епидемиолога Ева Шернхамер от Центъра за обществено здраве към Медицинския университет във Виена, изследва кои стимули за ваксинация срещу ковид биха имали най-голям ефект върху гражданите. Резултатите показват, че свободният избор на ваксина, ваучери или дори лотария може да имат мотивиращ ефект, съобщиха от Община Виена.

63 процента от населението в Австрия е с поставена поне първа доза срещу Ковид-19. През последните месеци намалява броят на гражданите, които си поставят ваксина. В същото време броят на заетите леглата в болниците и отделенията за интензивно лечение се увеличава. За да се смекчи или дори предотврати нова вълна от коронавирус в Австрия, правителството иска да мотивира гражданите да се ваксинират.

През август 2021 г. в Австрия, Германия и Швейцария е проведено онлайн проучване, в което участват 3067 души. В Австрия 18 процента от анкетираните не са ваксинирани и не са си записали час за ваксинация. 23,5 процента от участниците биха се ваксинирали, ако може да изберат ваксина, 8,7 процента - ако получат ваучер, и 6,6 процента - ако ваксинацията гарантира тяхното участие в лотарията, информира БТА.

Мотивиращи биха били и следните обстоятелства: ваксинация на работното място (3,8 процента), безплатно хранене след ваксинация (3,3 процента) и получаване на стикер, от който се вижда, че лицето е ваксинирано (1,6 процента). Други стимули, които се посочват, са провеждането на дългосрочни научни проучвания и възможността за орална ваксинация.

Интересен е фактът, че 15,8 процента от анкетираните са заявили, че биха се ваксинирали, ако ваксинацията е безплатна, което всъщност е така във всички страни, където е проведено проучването.

Възможността за избор на ваксина е привлекателна за хората с по-високо образование, докато ваучерите и участието в лотарията представляват интерес за по-малко образованите хора и по-младото население.

Резултатите на анкетираните в Германия и Швейцария са сходни с тези в Австрия.

Снимка: БГНЕС

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК