Китайски учени с интересно проучване за лечението на затлъстяването

Те са открили, че сигнална молекула може да засили изгарянето на мазнини при мишки

01.09.2021 | 17:18 Редактор: Жаклина Иванова
Китайски учени с интересно проучване за лечението на затлъстяването

Китайски учени са открили, че сигнална молекула може да засили изгарянето на мазнини при мишки, хвърляйки светлина върху потенциалното лечение на затлъстяването.

В човешкото тяло има различни видове мазнини. Кафявата мастна тъкан помага за поддържане на телесната температура. Повечето мазнини в тялото обаче са бели, които се натрупват, когато хората приемат допълнителни калории. През последните години новооткритата бежова мазнина се превърна в популярен фокус за науката. Тя има голям брой митохондрии и може да изгаря калориите по-лесно. През зряла възраст човек губи повечето кафяви мазнини, но може да продължи да произвежда бежови мазнини в отговор на определени хормони и ниска температура.

При предишни проучвания изследователи от университета "Сун Ят-сен" в Гуанджоу установиха, че сигнални молекули, наречени цитокини, играят роля в регулиране производството на бежова мазнина.

Ново изследване, публикувано в списанието PLOS Biology, се фокусира върху вид цитокин, наречен интерлевкин-25 (IL-25). Екипът от китайски учени е открил, че повишаването на нивата на IL-25 може да имитира ефекти на ниските температури и хормоналната стимулация, което кара мишките да произвеждат повече бежови мазнини. IL-25 взаимодейства с два други вида цитокини, за да регулира имунните клетки, наречени макрофаги, информира Китайското национално радио.

След това макрофагите стимулират производството на невротрансмитер в бежовата мастна тъкан, който ускорява нейното генериране от организма.

Учените са приложили IL-25 на мишки на диета с високо съдържание на мазнини, което успешно им е помогнало да отслабнат и да поддържат инсулиновите си функции. Според тях, резултатите показват, че IL-25 играе ключова роля в производството на бежова мазнина и че увеличаването на сигнализирането на този цитокин може да се превърне в потенциално лечение за затлъстяване.

Снимка: Bloomberg.com