От близо година условия, които налагат постоянна или периодична на големи интервали дистанционна форма на обучение при учениците и студентите заради пандемията, стана ясно, че не само обучението на децата е поставено на карта. Започват все повече да се появяват данни за тревожна тенденция на разстроена психика сред учениците.
Мащабно проучване по темата провежда Американската образователна организация Challenge Success съвместно с телевизионния канал NBC между 10 хиляди ученици от 12 общообразователни училища в САЩ.
Въпросите към тях са засягали предимно емоционалното им и психично състояние, качество на съня, академично натоварване, успеваемост и колаборация с учители и съученици.
Въпреки че повече от половината от анкетираните споделят, че през 2020 г. са изпитвали стрес в по-голяма степен отколкото преди началото на пандемията, изследователите констатират, че той е по-висок сред училите се дистанционно. При 84% от децата, обучавани в онлайн среда, са отчетени симптоми на нервно изтощение, главоболие, проблеми със съня и други признаци на дистрес. При посещавалите училище този процент е по-нисък – 78%.
Това, което стресирало учениците най-много при дистанционната форма на обучение, е липсата на възрастен към когото да се обърнат за подкрепа и разяснения по учебния материал. Те много повече се тревожат и за успеваемостта си. Изследователите установяват, че дистанционната форма на обучение увеличава академичното натоварване при децата, като един от примерите е, че те прекарват много повече време за изпълнение на домашни отпреди, средно 90 минути повече.
Независимо от формата на обучение пандемията се е отразила негативно на учениците. При гимназистите, които и без това не проявяват ентусиазъм да ходят на училище, нараства процентът, на тези, които смятат, че занятията са безсмислени - 48%. 12% от гимназистите категорично заявяват, че въобще не са заинтересовани да учат.
Резултатите на проучването са коренно различни от подобно, проведено в началото на пандемията. Такова е проучването на Бристолския университет2, който се допитва до 1000 ученици от 17 училища в Англия за тяхното ниво на тревожност, стрес и депресия и установява, че първият локдаун миналата пролет се е отразил благоприятно на тяхното емоционално състояние. Това се обяснява най-вече с отпадането на необходимостта да се ходи на училище всеки ден. Тогава мерките се отразяват позитивно и на желанието за учене при децата и отношението им към учителите.
Снимка: Pixabay
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Как Грузия се превърна в задната врата на Русия
Времето днес: Облачно и на места с превалявания от дъжд
Дакота Джонсън, Нина Добрев и Ана де Армас демонстрираха супер фигури в чернo
Как да преодолеем усещането, че не сме достатъчно добри?
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Защо корейското кимчи е полезно за имунната система?
Инфекция с Campylobacter при деца – как да я разпознаем?
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Роботът Optimus е усвоил бягането, движейки се почти като човек
Открита е уязвимост в механизма за възстановяване на ДНК на раковите клетки
Вижте кои са най-устойчивите на ръжда коли на старо
Спипаха поредния варненец с дрога
Арестуваха варненец, системно отказвал тестове за дрога на пътя
1500 души дойдоха на погребение.... на 12-годишен миниван
Градската елха във Варна грейна с тържествен концерт (СНИМКИ)
Европа е изправена пред най-трудния момент в опитите си да избегне разрив с САЩ
Кадър на деня за 6 декември
Облигациите не защитават от AI балон
В Испания и Италия банките стимулират дългоочакваното възстановяване на акциите