Руски учени включиха змийска отрова в борбата с Ковид-19

Биолозите са открили, че най-ефективна е тази на усойниците на Николски

14.01.2021 | 15:35 Редактор: Искра Ангелова
Руски учени включиха змийска отрова в борбата с Ковид-19

Руски учени, водени от Юрий Уткин, ръководител на лабораторията на Института по биоорганична химия на Руската академия на науките, са намерили начин за потискане на коронавируса с помощта на ензим, който е част от змийската отрова. Резултатите от тяхната работа са публикувани на портала за препринт bioRxiv, съобщава РИА Новости.

"Показахме, че фосфолипазата А2 (PLA2), извлечена от отровата на различни видове змии, е способна на различна степен на защита срещу коронавирусните клетки на SARS-CoV-2 (Vero E6), които се използват широко в експерименти с вируси", пишат изследователите.

В допълнение, биолозите са открили, че най-ефективна е отровата на усойниците на Николски (Vipera nikolskii). Той притежава мощна вируцидна активност срещу патогена Ковид-19. Тези влечуги живеят в югозападната част на Русия и Украйна. Резултатите от работата на учените показват, че змийските отрови могат да бъдат обещаващ инструмент за създаване на лекарства, които атакуват обвивката на вируса, съобщава БГНЕС.

Според последните данни на СЗО - 90 милиона души вече са заразени с коронавирус, над 1,9 милиона са починали. Повечето случаи на Ковид-19 са регистрирани в САЩ, Индия и Бразилия. Също така тези страни са водещи по брой починали пациенти.

Снимка: БГНЕС