Катастрофата на самолета в Индонезия, превозващ над 60 души, се случвa в трудни времена за авиационния гигант Boeing, чиято репутация беше засегната преди години заради разследвания на смъртоносни инциденти, пише The New York Times. Властите все още търсят причината за катастрофата край Джакарта в събота на 26-годишния 737-500 на Boeing. Моделът в центъра на скорошната криза, погълнала компанията, беше 737 MAX, по-късна версия с проблеми по софтуера, които доведоха до две смъртоносни катастрофи.
Какво предизвика катастрофата на Boeing в Индонезия?
Все още причините за катастрофата не са ясни. Полет 182 на Sriwijaya Air, който е пътувал от Джакарта за Понтианак, излита в проливен дъжd след закъснение заради лошото време. Минути след това той изчезва от радарите. Преди да изгуби контакт с диспечерите, самолетът е бил засечен над Яванско море.
Екипажи, използващи хеликоптери, самолети и спасителни кораби, са прекарали деня в търсене на останки от машината в Яванско море. Те са открили части от човешки тела, като се очаква да бъдат проведени ДНК тестове, за да се идентифицират жертвите, съобщи говорителят на полицията в Джакарта, цитиран от The Wall Street Journal.
Разследващите вече са установили локациите на двете т.нар. черни кутии от полета на Sriwijaya Air. Индонезия, архипелаг с хиляди острови, е силно зависима от въздушния транспорт и има дълга история на авиационни инциденти. Самолетът, който катастрофира в събота, е бил опериран от Sriwijaya Air - компанията няма фатални инциденти след началото на дейността ѝ през 2003 г., отбелязва The New York Times.
Какви са разликите между 737-500 и 737 Max?
Самолетът на Boeing, който изгуби контакт в събота, малко след излитането си от Джакарта, e модел 737-500, който е разработен през 80-те години на миналия век. Машината от катастрофата в събота оперира от 26 години. Тя е използвана от Continental Airlines и United Airlines, преди да бъде доставен на Sriwijaya Air през 2012 г.
737-500 не разчита на стабилизационната система MCAS на 737 Max, превърнала се в причина за катастрофата от 2018 г. в Индонезия на Lion Air, при която загинаха 189 души. Същата система беше посочена като причина за катастрофата на 737 Max в Етиопия през март 2019 г., която уби 157 души, информира Bloombergtv.bg.
Тези катастрофи доведоха до заземяването на Max в световен мащаб и криза в рамките на Boeing. Компанията уволни изпълнителния си директор и заяви, че рестрикциите по отношение на Max ще ѝ струват над 18 милиарда долара - тежък удар дори преди коронавирусната пандемия да опустоши индустрията.
Миналата седмица компанията заяви, че се е съгласила да плати 2,5 милиарда долара под формата на глоби и обезщетения във връзка с катастрофата на два самолета от модела 737 Max. В замяна американските власти ще преустановят наказателното производство срещу компанията в САЩ за конспирация с цел измама.
Снимка: Bloomberg/Dimas Ardian
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Няма замърсяване от заседналия танкер край Ахтопол
Милена Милотинова представи новия си филм в Мюнхен
Васил Терзиев скочи на кмета на "Люлин" за боклука: Все някой му е виновен
Асен Василев към Желязков: Подайте оставка, за да не се стигне до ексцесии
София е домакин на кампанията „5 минути за здраве“ с безплатни изследвания чрез иновативни технологии
Болки в кръста в напреднала възраст – невинаги е дискова херния
БЛС с две основни предложения за корекции в проектобюджета на НЗОК за 2026 г.
Как да постигнем здрава и сияйна кожа?
Уникално откритие в Александрия: Археолози се натъкнаха на кораб от Древен Египет
Комета може да унищожи Земята, твърди религиозен лидер
Астроном от НАСА с научни доказателства за произхода на Коледната звезда
Китай бързо настига САЩ в научните постижения
Спипаха млад мъж с дрога във Варна
Среброто чупи рекорди! Засенчи златото с огромен ръст в цената
Надзорът потвърди: плащания към аптеките се отлагат – заплашени са хиляди пациенти
Шофьор получи 10 глоби, направени от друг водач
Наградиха призьорите на спортното училище във Варна за 2025 г.
Промишленото производство в България отново отбелязва спад през октомври
Броят на местата за настаняване расте през октомври с 2,7%, а на леглата – с 4,4 на сто
Шимкус от ЕЦБ не съветва за нови лихвени намаления заради изненадващата сила на икономиката
Прогнозата за намаление на лихвите от Фед изпрати азиатските индекси в различни посоки