Китай е напът да се превърне в най-големия проблем за Германия

Много компании компании изпитват негативни последици от продължаващото търговско напрежение между Китай и САЩ

12.11.2019 | 16:44 Редактор: Василена Василева
Китай е напът да се превърне в най-големия проблем за Германия

Германският бизнес гледа песимистично на един от най-големите си пазари в последно време.

Проучване, засягащо над 500 германски компании с операции в Китай показа, че само една четвърт от тях очакват да изпълнят или надвишат своите бизнес цели през тази година, съобщава Bloomberg.  

Повече от 80% от компаниите изпитват преки или косвени негативни последици от продължаващото търговско напрежение между Китай и САЩ, наред с други, по-стари проблеми, като нарастващите разходи за труд и пречките пред достъпа до пазара в най-силната азиатска икономика.

Резултатите подчертават голямата експозиция на бизнеса в Германия на икономическите неволи на Китай. Растежът в азиатската страна се забави до най-бавния си темп за почти три десетилетия на фона на слабото вътрешно търсене рисковете от повишаващия се дълг. Продажбите на автомобили ще намалеят за втора година след две десетилетия на растеж, което ще засегне германските компании особено силно.

Преди месец най-големият автомобилен концерн в света Volkswagen AG намали перспективите си за доставки на превозни средства през 2019 г. на фона на по-бързия от очакваното спад на световните автомобилни пазари и безпрецедентното понижение в Китай. Конкурентът Daimler AG също намали очакванията си за печалба за тази година. Традиционно силният сектор на машините и индустриалното оборудване също отбелязва, че очакванията на бизнеса значително са помрачени, сочи проучването, пише Investor.bg

Несигурните перспективи за износа допринесоха за насочването на германската икономика към ръба на рецесията. За 2020 г. компаниите отчитат някои предварителни признаци за възстановяване. Браншовите организации призовават в същото време за сключване на инвестиционно споразумение между Европейския съюз (ЕС) и Китай и подобряване на достъпа до пазара на азиатската страна.

Снимка: Reuters

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК