България сутрин

Всеки делник от 7:00
още

PR общността срещу интернет троловете

Александър Христов и Максим Бехар призоваха партиите да не ползват платени уеб коментатори в предизборната надпревара

20.02.2017 | 09:49 Редактор: Тодор Петров
PR общността срещу интернет троловете

Специалисти от пет български професионални организации в сферата на комуникациите приеха декларация, с която се противопоставят на използването на интернет "тролове". 

Александър Христов от Българско дружество за връзки с обществеността и президентът на Световната PR асоциация Максим Бехар призоваха в "България сутрин" политическите партии да декларират, че в предизборната битка няма да използват платени коментатори в интернет.

"Време е да предприемем по-сериозни мерки срещу троловете в интернет. Те са нещо все по-неприятно и опасно. Не вършат кой знае колко лошотии, но замърсяват информационната среда", коментира Александър Христов. 

Той добави, че от "Да, България" и "Нова република" вече са заявили подкрепа за подписаната от PR общността декларация. 

"Призоваваме и останалите политически сили да декларират, че няма да го правят", каза още Христов в студиото на Bulgaria ON AIR.

Максим Бехар е на мнение, че тази дейност граничи с престъпление, защото "да напишеш лъжа и клевата, скривайки се зад чуждо име, е нещо, което се преследва от закона". 

"Много неща се промениха в областта на социалните медии. Това, което направихме с Българско дружество за връзки с обществеността и останалите организации, е стъпка напред. Призоваваме политиците да не използват платени драскачи", заяви PR експертът.

Той добави, че демокрацията вече не работи по начин, по който го е правила преди 20-30 години, а непочтените методи вече са част от дейността на партиите.

Максим Бехар отбеляза, че от ГЕРБ търсят възможност да се върнат на власт и са най-активната политическа сила в социалните мрежи.

"Това е лидерска партия, която се крепи на един човек и е нормално той да бъде промотиран. Не съм видял другите партии да направят нещо интелигентно в социалните мрежи", посочи Бехар.

"Идеологиите умряха, няма разлика между ляво и дясно. Политиците са принудени само да обещават някакви светли неща, на които никой не вярва", каза още PR специалистът.

Александър Христов добави, че двете основни политически сили са с изравнени шансове, което може да ги накара да бъдат по-кървави в предизборната кампания. Той заключи, че в партиите няма подготвени хора, които да управляват диалога в социалните мрежи.