Да има санкции за родителите, ако децата им носят смартфони в училище. Това смятат близо 2/3 от участниците в прочуване на Синдикат "Образование" към КТ "Подкрепа".
"Тази забрана е отдавна, има го в закона като текст, друг е въпросът е как го интерпретираме. Това не е един безсмислен текст, който го има в закона, той е релевантен на мотивацията и вниманието на ученика, а телефонът е основен демотиватор в учебния процес. Дори в училищата, където са успели да създадат някакъв ред, големият проблем е в междучасията, когато социалното общуване го няма и има дигитално общуване. На първо място трябва да помислим за реализация на ред и дисциплина за дигиталното общуване, което влияе на психиката на ученика", каза председателят на Синдикат "Образование" д-р Юлиян Петров в студиото на "България сутрин".
Според него телефоните са мерило за това дали учениците ще се научат да спазват училищния правилник.
Големият проблем са смартфоните
"На първо време това нещо ще го постигнем много лесно, като забраним телефоните, но се оказва, че не е чак толкова лесно. Нашите ученици имат синдром на придобита зависимост от дигиталните средства. Това нещо им влияе изключително сериозно. Телефонът е нещо, което доста сериозно демотивира ученика, трябва да намерим начин да се преборим с това. Когато говорим за санкции към родители, било то административни или финансови, идеята не е да постигнем някаква рестрикция, а по-скоро да има предупреждение. Не виждам логика родители да говорят с децата си по време на час", допълни д-р Петров в ефира на Bulgaria ON AIR.
Той е на мнение, че големият проблем е в смартфоните, които имат много повече функции от обикновения телефон.
"Призванието на учителя е да бъде с ученика, да му преподава, но не и да съхранява телефони. Нека си поделим отговорността. Може би учителят трябва да има много малка част като отговорност, но нека родителят не се оправдава. И нека, когато се каже, че този телефон е забранен, да стои в раницата, или да не се използва. Когато говорим за използване на телефона с учебни цели е едно, но в 80% от случаите не се използва в тази насока, а с цел забавление и социални мрежи", подчерта председателят на Синдикат "Образование".
Оценката за поведение
Гостът смята, че оценка за поведение би помогнала точно в тези случаи.
"Ще продължим да го предлагаме, но за да има резултат, трябва всяка една забрана и правило да се спазва. Ако ученикът има отличен за поведение, това е награда и за неговите родители, а другите, които не са успели да постигнат това нещо, трябва да им се помогне. Трябва да се помисли за децата с дефицити", добави той.
Д-р Петров подчерта, че именно тези дефицити са се показали на матурите.
"Очакваме нещата да се подобрят, не може да се радваме на такава оценка по БЕЛ, защото това е основно за всеки един ученик. Убеден съм, че предстоят по-добри резултати", заключи той.
Гледайте целия разговор във видеото.