България сутрин

Всеки делник от 9:30 часа
още

Пилот от "България Еър" с исторически полет от Монреал до София без презареждане

Целият полет беше 9 часа и 21 минути - мой личен рекорд, каза Радослав Василев

07.01.2025 | 11:57 Редактор:

Пилотът Радослав Василев, който е командир и инструктор в националния превозвач "България Еър", направи исторически полет с пътнически самолет Airbus A220-100 от канадския град Монреал до София без презареждане.

"Самолетът е чисто нов, взет е от завода-производител Airbus. Базата е в Мирабел - второто летище на Монреал, което се ползва за тестови полети. Нямаше междинни задържания, сравнително бързо се изкачих на 12 000 м", заяви пилотът в "България сутрин".

По думите му самолетите могат да бъдат управлявани с различни скорости, в зависимост от приоритета.

"Прелитането на океана е много специфичен момент. Там има много изисквания и е малко по-различен полетът от този над Европа, където има радиовръзка навсякъде. Когато приоритетът е времето, караме с малко по-голяма скорост. Целият полет, от излитане, до кацане, беше 9 часа и 21 минути. Мой личен рекорд. Остана гориво, нямаше никакъв проблем", допълни Василев за Bulgaria ON AIR.

Според него трябва да сме в час с всички новости.

"Самолетите стават все по-технологични и вече става въпрос за менажиране, не толкова за пилотиране. Първият ми тип беше стар руски самолет, който е проектиран през 50-те години на миналия век и там много трудно може да се говори за автоматични системи", коментира пилотът.

Далеч сме от етапа да има безпилотен пътнически самолет, категоричен е Василев.

"Все повече се управляват самолети и дронове от земята, но все още сме далеч, защото развитието на технологиите решава едни проблеми, но създава други", поясни гостът.

Гледайте целия разговор във видеото.


12
0 rate up comment rate down comment 0
Ива Венелинова
преди 1 ден
Смутена. Спрях да гледам малко след като този пилот започна да говори. Сякаш създава напрежение. Сигнализирай за неуместен коментар
11
1 rate up comment rate down comment 0
Aдаша
преди 2 дни
Не виждам сензационните новини. Това са полети, които винаги са били извършвани без пътници. Няма абсолютно нищо историческо или сензационно! относно шофьора на самолета, бих искал да го попитам откъде вземате шофьорската книжка за тези самолети, тъй като той каза, че се карат? Сигнализирай за неуместен коментар
10
1 rate up comment rate down comment 0
Emo
преди 2 дни
Този пилот няма адекватен речник според мен Или беше много развълнуван, или е аматьор Сигнализирай за неуместен коментар
9
1 rate up comment rate down comment 0
Бедата
преди 3 дни
Откога се карат самолети? Винаги съм си мислил, че се пилотират. Ако ми дадете адреса на автошколата, където се КАРАТ самолети, ще съм благодарен хаха Сигнализирай за неуместен коментар
8
1 rate up comment rate down comment 1
Отговарям на авиоинж
преди 3 дни
Аз съм колега на Rado и искам да подчертая, че коментарите, написани от потребителите, не съдържат омраза, а чиста истина. Не винаги е възможно да се кажат неща, които са удобни или положителни .Трябва да се каже, че в нашата среда сме много конкурентни помежду ни и има много тежка атмосфера по отношение на нагласи, продиктувани от сериозни комплекси, присъстващи в нас, за съжаление, това е среда в упадък, макар и не винаги и навсякъде. Сигнализирай за неуместен коментар
7
0 rate up comment rate down comment 1
Авио-инж
преди 3 дни
Очевид от вълнениете е направената грешка за 320-220. Поздрави на всички авиофенове и нека поне в нашата си среда да парираме хейта. В крайна сметка това е една хубава история достойна за новинарските ни емисии, вместо класическите, магистрали, смърт, убийства и т.н. С удоволствие бих чул още подробности, ако и някоя друга национална телевизия се позаинтересува. Нека си пазим българската авиация и да се радваме, че въпреки трудностите лека полека прогресира, купуват се нови самолети и расте. Сигнализирай за неуместен коментар
6
3 rate up comment rate down comment 0
И аз го познавам
преди 5 дни
Съгласен съм с написаното в коментара по-долу. Бих добавил, че Ради също е много амбициозен и има огромно его, което му пречи да работи ефективно и да създава синергична среда, но има способността да забелязва слабостите си и да ги коригира, за да може да се усъвършенства като професионалист В заключение мога да кажа, че тенденцията е към усъвършенстване, въпреки че пътят към съвършенството е доста дълъг! Сигнализирай за неуместен коментар
5
2 rate up comment rate down comment 0
Приятел на Ради
преди 5 дни
Всички знаем, че Ради е много добър пилот и отличен математик и стратег, но взимането на правилните решения не са неговата силна страна. Винаги се колебае и е неуверен, съмнява се и в себе си. В интервюто си прилича всичко това. Поздрави Сигнализирай за неуместен коментар
4
2 rate up comment rate down comment 2
Познавам го
преди 6 дни
Captain Василев , е много добър пилот и професионалист. Колко от вас са се возили дори на самолет, че да коментирате. Разбирачи много. *** разбира от всичко и си бута носа , където не трябва. Поздравления Captain, ти си сам на върха ! Сигнализирай за неуместен коментар
3
3 rate up comment rate down comment 3
Пламен
преди 6 дни
Не съм авиационен специалист, но мога да разпозная Airbus 320. Г-н Василев каза, че е A320.Доколкото знам, показаният модел е Bombardier, който по-късно беше преименуван на A220,а двама пилоти не могат да управляват един самолет.Не съм тук, за да го съдя, но не ми направи добро впечатление. Сигнализирай за неуместен коментар