Таксиметровите шофьори заплашват с протести, ако данъчните облекчения за дейността им отпаднат от бюджета. Те се срещнаха с новия транспортен министър Георги Гвоздейков, за да споделят своите искания.
"Това беше една опознавателна среща, на която представихме най-острите текущи проблеми на бранша. В настоящата ситуация приоритетът е към бюджета, защото от него очакваме обещаната компенсация за намаления размер на таксиметровия данък, който платихме авансово в края на 2022 г. за 2023 г. Тогава на нас ни беше обещано, че ще бъде използван механизмът за компенсиране като мярка за преодоляване на последствията от Ковид-19, както беше направен в предишния бюджет. Дълго време стояхме без бюджет, без закон за бюджета, във варианта, който внесе служебното правителство, тези компенсации липсваха. Всички общини в България намалиха размера под условие, че ще бъдат компенсирани от бюджета", обясни председателят на Националния таксиметров синдикат Красимир Цветков в студиото на "България сутрин".
По негови думи министър Гвоздейков е поел ангажимент да се срещне с финансовия министър Асен Василев, за да постави въпроса, тъй като в момента се работи по внасянето на нов проект за бюджета.
"Заявихме протестна готовност в случай, че не бъде прието решение за тази компенсация. Сумарно за цяла България говорим за малко над 6 млн. лева, като в различните общини разликата е различна. Всеки общински съвет определя размера на конкретния данък за конкретната територия", поясни Цветков.
Той заяви, че до момента няма гаранция нито към синдиката на таксиметровите шофьори, нито към общините. "Никой не е поел какъвто и да е твърд ангажимент, това беше една среща, бързо след стъпването на министъра в длъжност. Аз останах с впечатление, че за него доста от нещата, които говорихме, бяха нова материя и тепърва трябва да влиза в тях. Жалко е, че това са натрупани проблеми и трябва в спешен порядък да се справи с тях", коментира Цветков пред Bulgaria ON AIR.
По негови думи друг сериозен проблем, който е поставен на срещата, е необходимостта от привеждане в адекватност на нормативната база, по която работи секторът. "В момента от много време насам Законът за автомобилните превози е в тежко несъответствие с търговския и трудовия закон. Това пречи на таксиметровите шофьори да формират предприятия по нормален начин. Те не могат да назначат втори водач на трудов договор, стигнахме до ситуация, в която има осъдителна присъда за това, че вторият водач не е записан в разрешителното", подчерта гостът.
Красимир Цветков е категоричен, че на този етап не се говори за вдигането на цени, за да се компенсират тези 6 млн. лева.
"Нашите апарати не са свързани със системата на НАП, но подлежат на контрол от нея, но не по електронен път, не сме задължени. В закона е записано, че апаратът трябва да отговаря на изискванията на Закона за оценка на съответствието на измервателните уреди", обясни председателят на Националния таксиметров синдикат.
Гледайте видеото с целия разговор.
Премиер, вицепремиер и министър на блицконтрол в НС
Борисов за протеста пред дома му: Ще дойде време да ходят пред техните къщи
Внукът на Мохамед Али ще подгрява Кобрата в Дубай
Червен код в Гърция, бурята "Байрон" настъпва здраво
Гастропареза след вирусна инфекция
Национално проучване проследява пътя на пациента с рак на белия дроб в България
Баланит на Зун – упорито възпаление на главичката на пениса
Защо сексът повишава имунитета?
Проби от въздуха, събрани преди 35 г., разкриват забележима промяна в сезоните
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
Междузвездната комета 3I/ATLAS е покрита с криовулкани?
Във Военноморския музей представят най-новите си експонати, дарени през 2025 г.
Облачно време на много места в страната днес
Хороскоп за 6 декември 2025
Един район във Варна остава без вода днес
Без ток във Варна на 5 декември 2025
Цената на петрола се стабилизира сред двудневния ръст*
Икономическата тежест на едно заболяване
Warner Bros. Discovery и Netflix започват ексклузивни преговори за сделка
Акциите на "китайската Nvidia" поскъпнаха с над 400% след IPO-то ѝ за 1,1 млрд. долара
преди 2 години