Превозвачите ще обжалват решението на правителството от 1 юли да има по-високи ТОЛ такси, както и да се увеличи обхватът на ТОЛ системата у нас.
"По направлението София-Бургас заради ТОЛ таксите около 1 лев следва да поскъпне билетът. Основният проблем при автобусните превозвачи е, че тези линии се възлагат по обществени поръчки, където увеличението не може да се случи на пазарен принцип. Идва един момент, в който цената вече не може да бъде увеличена и актуализирана", заяви Димитър Димитров от Камарата на автобусните превозвачи в студиото на "България сутрин".
По думите му автобусните превозвачите по време на пандемията возят изцяло на загуба.
Той добави, че държавата се намесва със субсидии и с компенсации, за да се гарантира транспорт на населението в определени места
"Продължаваме да настояваме да се извади част от второкласната пътна мрежа от обхвата на ТОЛ и да останат само транзитните коридори - нещо, което е записано и в коалиционното споразумение. Трябва да си набавим средствата от транзитен трафик", отбеляза Димитров пред Bulgaria ON AIR.
Българският гражданин плаща най-много за ТОЛ системата, а в другите европейски държави ситуацията е по-различна - мисли се за местния бизнес, а се натоварва основно транзитният трафик, информира гостът в студиото.
А за факта, че второкласните пътища се амортизират много повече заради преминаването на тежкотоварни автомобили, той изтъкна, че именно заради това са настоявали обходни маршрути на основни пътни артерии, които са второкласни пътища, да бъдат забранени за транзитен трафик.
"Решението те да бъдат вкарани в ТОЛ системата не работи. В Европа има един единствен участък в Белгия, който се ТОЛ-ва. А в България вкарваме цялата пътна мрежа", коментира Димитров.
Той е категоричен, че ще настояват за своите искания и пред новото правителство. А ако не срещнат разбиране, са готови и на протестни акции.
Запитан с колко ще поскъпват основните хранителни стоки заради по-високите ТОЛ такси, събеседникът посочи: "Хлябът ще поскъпне между 3,6-7 стотинки".
"В момента сме пуснали евтин транзит. В предишните ТОЛ такси той бе по-евтин от винетките. За сметка на това вътрешният транспорт плаща до 10-12 пъти повече", каза Димитров.
По думите му в момента превозвачите са изпаднали в т. нар. ликвидна криза - липса на оборотни средства.
Гледайте целия разговор във видеото.
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Орбан: Унгария ще съди Европейската комисия
До 18:00 часа не се допуска преминаване на камиони през "Кулата - Промахон"
Съдът на ЕС разглежда жалба на "Възраждане" срещу влизането ни в Еврозоната
В кадър: Ден преди Никулден, опашки за риба на Женския пазар
Вода от розмарин и как помага тя на косата?
По-устойчиви доставки на лекарства: Съветът на ЕС подкрепи новия регламент за критичните медикаменти
Минимално инвазивна естетика - с нарастваща тенденция
Жълт кантарион – действие и приложение и лекарствени взаимодействия
Учени разгадаха мистерията на радиационните пояси на Уран
ЕС отстъпи: Бензиновите и дизеловите двигатели няма да бъдат забранени
Телескопът Hubble е заснел отново междузвездната комета 3I/ATLAS
Проби от въздуха, събрани преди 35 г., разкриват забележима промяна в сезоните
ФИФА с нововъведение за засадите на световното по футбол
Съдия Ганчева разказа пред ученици за последиците от употребата на "райски газ"
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета "Желязков"
Правителство, синдикати и работодатели постигнаха съгласие по новия Бюджет 2026
Какво ще бъде времето в събота?
Без увеличаване на данък дивидент и на осигурителните вноски - правителството внася проектобюджета в понеделник
Икономиката на еврозоната е нараснала с повече от първоначално отчетеното
Оборотите в търговията на дребно у нас нарастват символично през октомври
ПП-ДБ внесе вота на недоверие към кабинета „Желязков“