България сутрин

Всеки делник от 7:00 часа
още

Трагедията под Жълтец можеше да бъде избегната, трябва ни хеликоптерно спасяване

Има ситуации, в които няма смисъл да рискуваш хора, заяви шефът на ПСС

04.01.2021 | 09:20 Редактор: Тодор Петров

Планински спасители вече са близо до тялото на загиналия под връх Жълтец турист в Стара планина. Тодор Желязков, познат като DJ Emotion, се подхлъзва при спускане по стръмен и опасен склон при слизането от върха. Според спасителите е починал на място от травмите си. 

В заслон "Ботев" са още спътникът на загиналия мъж и други двама туристи от Сопот. Те са в добро здраве. На място има храна и всичко необходимо, за да останат до подобряване на условията.

"Днес условията са почти толкова тежки колкото вчера. Но имаме лек напредък, в момента екипът е подминал заслон "Ботев", движи се в посока Жълтец и започва акцията по изваждане на тялото", съобщи директорът на Планинската спасителна служба към БЧК Емил Нешев пред Bulgaria ON AIR.

Той подчерта, че това е един от най-сложните и трудни маршрути в зимната планина в България. По думите му туристите са били наясно, че денят е прекалено къс за този маршрут и е можело трагедията да бъде избегната.

"И снощи имаше акция в района на Мусала, която в момента завършва. Тече прибирането на пострадал туристи - с контузен долен крайник е, не може да се придвижва сам. Двама са били туристите", обяви Емил Нешев в "България сутрин".

Той настоя, че непрекъснато има подценяване на условията. Планините са пълни с хора в момента, стана ясно от думите му. 

"Проблемът е, че има ситуации, в които няма смисъл да рискуваш хора по такъв начин и толкова дълго време, както беше на 2 януари. С наличието на система за въздушно спасяване нещата можеха да свършат значително по-рано и с по-малко рискове. Крайно време е да имаме такава система. Хеликоптерното спасяване е за цялото ни общество, не говорим специално за ПСС", заяви Нешев.

Според него е оптимистично да имаме въздушна линейка до 2023 г., но един хеликоптер на може да покрие цялата страна. А периодът трябва да се използва за създаване на регламент - да има изградена система, екипажи, които да летят с хеликоптера, както и административен капацитет.

Гледайте целия разговор във видеото.

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

2
1 rate up comment rate down comment 1
Нина
преди 3 месеца
1
2 rate up comment rate down comment 0
анонимен
преди 3 месеца
Ще чакаме да дайдат да помагат непроизведените самолети, които купихме. Сигнализирай за неуместен коментар