След протеста на работещите в градския транспорт и това, че се наложи правителството да отпусне 15 млн. лева за заплатите им днес от КТ "Подкрепа" излязоха с предложение за по-високи цени на зоните за паркиране.
Габриела работи в центъра на столицата и редовно паркира автомобила си в "Синя зона". Не одобрява предложението за увеличение на таксата за паркиране.
"Цената звучи доста висока, предвид заплатите, които се взимат не само в столицата, а и в цялата държава. Трябва да бъдат изградени оптимални паркинги, които да покриват обема от шофьори, тъй като наистина е затруднено паркирането в цяла София", каза тя.
Около създаването на повече паркоместа се обединяват и други шофьори.
"Вдигането на цената няма да реши проблема. Трябва да има повече създадени паркоместа, защото паркирането в центъра в момента е ужасно. Избягвам да карам в центъра, предпочитам да използвам градския транспорт", коментира Павел.
Според Иван Кирилов от КТ "Подкрепа" реорганизация на цените на зоните в София може да допринесе за решаването на някои от финансовите проблеми в общината.
Трябва ли да се въведе "Червена зона"
"Първо да се въведе "Червена зона", да се увеличи цената за паркирането и да се увеличи цената за ползването на служебни места. Това от разчети на община ще доведе до нови 50 млн. лева към бюджета", обясни председателят на КТ "Подкрепа" и общински съветник от БСП.
В момента паркирането за един час в "Синя зона" е 2 лв., а в "Зелена зона" – 1 лев. На дневен ред излезе и отново предложението за въвеждане на "Червена зона". Предвижда се тази зона да е с удължен платен режим, включително и със заплащане на паркинг през нощта.
"Предложението, което се обсъжда, е в нововъведената "Червена зона" да стане 5 лв. на час, в "Синя зона" - 4 лв. час, в "Зелена зона" – 3 лв. на час. Трябва да се промени наредбата, защото вкарваме нещо ново. Трябва да мине през обществено обсъждане. Допустимите срокове, в които може да се случи, е есента", поясни още Кирилов.
"Тези пари да бъдат целеви и да отиват за три неща – изграждане на паркинги в София, подмяна на подвижния състав и условията на труд в градския транспорт, което ще означава повече автобуси, изграждане на повече ленти, ремонт в депата, подобряване на уличната мрежа и тротоари", изтъкна общинският съветник от ПП-ДБ Димитър Петров.
От Столичния общински съвет заявиха, че цените на билетите за градски транспорт засега няма да бъдат вдигани.
Вижте повече в репортажа на Алекс Христов и Мариела Петрова.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)
Османската династия ще съди турчин, живеещ в САЩ, представящ се за османски принц
3 зодии с шанс за изненадващи парични постъпления около пълнолунието на 4 декември
Аманда Сейфрид на 40 - актрисата блесна до Сидни Суини на червения килим
Суперхрани, които са бюджетни
Защо сексът повишава имунитета?
Как влияе захарта на зъбите ни?
УМБАЛ „Св. Георги“ – Пловдив организира безплатни прегледи за туберкулоза между 8 и 12 декември
Предменструален синдром – няма единствена причина
Мощни бури в едното полукълбо генерират перести облаци в другото
Antares събра $96 млн. за разработване на ядрени реактори за Земята и Космоса
Междузвездната комета 3I/ATLAS е покрита с криовулкани?
Теоретично: Животът на Земята може да е възникнал в определени гелоподобни слоеве
Къде са най-опасните пътни отсечки във Варна
Унгарската МОЛ иска да купи чуждестранните активи на "Лукойл"
Защо плащаме скъпо за храна с неясен произход?
Освен че няма риба, намаляват и рибарите
Наша съседка е най-доброто място за пенсиониране
S&P 500 и Nasdaq записаха трета поредна печеливша сесия
Заплахите в Черно море повишават застраховките "военен риск" за собствениците на кораби
Британско разследване: Путин е наредил отравянето на бившия руски шпионин Сергей Скрипал
Европа и Китай запазват икономически прагматизъм, но геополитическите бариери растат