С по-високи цени за "Синя" и "Зелена зона" да се финансира градският транспорт в София?

Синдикати предлагат увеличение с по 2 лв. на час

22.05.2025 | 19:03 Редактор:

След протеста на работещите в градския транспорт и това, че се наложи правителството да отпусне 15 млн. лева за заплатите им днес от КТ "Подкрепа" излязоха с предложение за по-високи цени на зоните за паркиране. 

Габриела работи в центъра на столицата и редовно паркира автомобила си в "Синя зона". Не одобрява предложението за увеличение на таксата за паркиране.

"Цената звучи доста висока, предвид заплатите, които се взимат не само в столицата, а и в цялата държава. Трябва да бъдат изградени оптимални паркинги, които да покриват обема от шофьори, тъй като наистина е затруднено паркирането в цяла София", каза тя.

Около създаването на повече паркоместа се обединяват и други шофьори.

"Вдигането на цената няма да реши проблема. Трябва да има повече създадени паркоместа, защото паркирането в центъра в момента е ужасно. Избягвам да карам в центъра, предпочитам да използвам градския транспорт", коментира Павел.

Според Иван Кирилов от КТ "Подкрепа" реорганизация на цените на зоните в София може да допринесе за решаването на някои от финансовите проблеми в общината.

Трябва ли да се въведе "Червена зона"

"Първо да се въведе "Червена зона", да се увеличи цената за паркирането и да се увеличи цената за ползването на служебни места. Това от разчети на община ще доведе до нови 50 млн. лева към бюджета", обясни председателят на КТ "Подкрепа" и общински съветник от БСП.

В момента паркирането за един час в "Синя зона" е 2 лв., а в "Зелена зона" – 1 лев. На дневен ред излезе и отново предложението за въвеждане на "Червена зона". Предвижда се тази зона да е с удължен платен режим, включително и със заплащане на паркинг през нощта.

"Предложението, което се обсъжда, е в нововъведената "Червена зона" да стане 5 лв. на час, в "Синя зона" - 4 лв. час, в "Зелена зона" – 3 лв. на час. Трябва да се промени наредбата, защото вкарваме нещо ново. Трябва да мине през обществено обсъждане. Допустимите срокове, в които може да се случи, е есента", поясни още Кирилов.

"Тези пари да бъдат целеви и да отиват за три неща – изграждане на паркинги в София, подмяна на подвижния състав и условията на труд в градския транспорт, което ще означава повече автобуси, изграждане на повече ленти, ремонт в депата, подобряване на уличната мрежа и тротоари", изтъкна общинският съветник от ПП-ДБ Димитър Петров.

От Столичния общински съвет заявиха, че цените на билетите за градски транспорт засега няма да бъдат вдигани.

Вижте повече в репортажа на Алекс Христов и Мариела Петрова.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)