От Института за пътна безопасност (ИПБ) излязоха с позиция до премиера Росен Желязков.
"Налице е нарастващо неизпълнение на един от основните приоритети на правителството. От началото на годината до днес са загинали 133 души вследствие на ПТП. Това прави с 6% повече спрямо същия период на миналата година.
Приетата от Министерски съвет работна програма за БДП не съдържа нито една конкретна мярка, насочена към системата за управление на риска от ПТП. От представените 43 мерки не е посочено какъв ще бъде очакваният резултат и кога ще бъде постигнат. Навсякъде е записано повишаване, намаляване, подобряване, ускоряване, стимулиране и др. подобни. Надяваме се, че сте наясно, че крайният резултат при управлението на БДП се измерва в конкретни числа, за да може да се проследяват ефективността на мерките", се казва в позицията на ИПБ.
Посочват още, че приоритет е даден на обучението и изграждането на автоматизирани системи, 16 от мерките са свързани с провеждане на родителски срещи, подготовка на педагогическия състав и др. подобни.
Това са дейности, заложени в Националната стратегията за развитие на БДП 2021-2030 г., ефекта от реализирането на тези мерки ще се измери през 2040 година, отбелязват от ИПБ.
"Пет от мерките са насочени за повишаване на контрола, каквото и да означава това. Засилен контрол, съвместен контрол, повишен контрол са пожелателни изрази и не означават нищо конкретно. Също така тези пожелания не са съобразени с техническата и физическа възможност на контролните органи.
Три от мерките са насочени към наказанията на шофьорите, като отнемане на контролни точки и др. Периодично през последните 20 години след всяка катастрофа с голям обществен отзвук се предприемат подобни действия, но видимо е за всички, че резултатите са кратковременни и след това проблемите се задълбочават.
Една от мерките е създаване на звено за разследване на най-тежките ПТП с цел анализ на причините. Разследването в момента се извършва от Националната следствена служба, разследващи полицаи и прокуратурата. Това, че до този момент никой не анализира тези разследвания не означава, че трябва да създаваме нова структура. Напомняме ви, че през 2019 година беше създадена Държавна агенция „БДП“ и все още никой не й е забранил да събира информация за най-тежките ПТП и да я анализира", обясняват от ИПБ.
Те виждат "неадекватност на отговорните институции" да се противопоставят успешно на пътнотранспортния травматизъм.
"Ако едно правителство поставя като един от приоритетите в БДП създаване на "хранилище за материали…", то тогава войната по пътищата със сигурност сме я загубили, алармират от ИПБ.
Снимка: Димитър Кьосемарлиев, Bulgaria ON AIR
Двама убити и девет ранени при стрелба в университета "Браун"
Зеленски ще разговаря с американски и европейски представители
Новият график за движение на влаковете влиза в сила
Петима задържани в Германия, подозират ги, че са планирали нападение на коледен базар
Чрез микропластмасата се разпространяват опасни бактерии
Клиника по неврохирургия в УМБАЛ „Св. Иван Рилски“ отпразнува своята 20-годишнина
Защо се будим малко преди алармата?
Наследствена ли е шизофренията?
На повърхността на луната на Юпитер – Европа, е забелязан гигантски черен „паяк“
Лунната почва може да съдържа следи от земната атмосфера
Антитела, проектирани от изкуствен интелект, ще бъдат тествани на хора
Признаци за бъдеща катастрофа в Антарктида
Времето във Варна на 14 декември
От днес влиза в сила новият график за движение на влаковете
Честваме паметта на светите мъченици Тирс, Левкий, Калиник, Аполоний, Филимон и на други мъченици
Идват коледните банкети: Как да се забавляваш, без да рискуваш кариерата си?
До дни ще се родят първите бебета, създадени с помощта на изкуствен интелект
Ръководството на лекарския съюз получи мандат да подпише нов рамков договор за 2026-2028 г.
Baidu запълва празнината, която Nvidia остави на пазара на AI чипове в Китай
Cartier е новият Rolex за поколението Z благодарение на Тейлър Суифт
Парижкото споразумение за климата навърши 10 години, но мисията е далеч от изпълнена