ИПБ: Правителството няма план за действие срещу войната по пътищата

Липсата на адекватност поражда извратени предложения, твърдят от Института по пътна безопасност

06.05.2025 • 09:53 Редактор:
Сподели във Facebook Изпрати в Mesanger Изпрати в Mesanger
От началото на годината в катастрофи са загинали 118 човека.
От началото на годината в катастрофи са загинали 118 човека.

От началото на годината в катастрофи са загинали 118 човека. Това е с 5% повече спрямо същия период на 2024 г., информират от Института по пътна безопасност.  

Ето каква е позицията на ИПБ

На 16 януари 2025 г. се сформира правителството на Росен Желязков. Още същия ден беше заявено, че "войната по пътищата" ще бъде основен приоритет. След катастрофата със Сияна на 31.03.2025 г. се разбра, че за основния приоритет все още няма план за действие. На 08.04.2025 г. беше свикано извънредно съвещание в МС, на което министър-председателят ни увери, че до няколко дни ще бъде представен план, чрез който ще се противопоставим на лошите пътища и недисциплинираните водачи.

Основният инструмент на министър-председателя за противодействие на пътнотранспортния травматизъм се занимава със всичко друго, но не и с управление на риска от ПТП въпреки, че това му е вменено със закон. Неспособността на управляващите да предприемат извънредни мерки, чрез които да нормализират движението по пътищата, се превръща в заплаха за националната сигурност.

111 дни правителството на Росен Желязков продължава да работи на "автопилот" или "изкуствен интелект", чрез които да въздейства на ПТП. Липсата на адекватност поражда извратени предложения от различни политически партии и телевизионни експерти за законодателни промени.  

Сравнителен анализ на данните със загинали показва, че до 31 март загиналите са 84, което прави с един по-малко спрямо 2024 г. Непосредствено след катастрофата със Сияна имаше няколко дни без загинали от ПТП. След напразните обещания отново жертвите започват усилено да се увеличават.

Всичко това ни показва, че транспортната система е нестабилна и се влияе от външни и от вътрешни фактори, независимо от действията и бездействията на отговорните институции.

Необходими са незабавни структурни и кадрови промени на системата за управление на безопасността на движението, в противен случай пътнотранспортният травматизъм ще продължи да нараства.

Трябва ли да се забранят тротинетките в България?

Да, категорично! Опасни са, водят до прекалено много инциденти.
54%
Не, но трябва да наложат по-стриктни правила за ползването им и по-строги санкции за нарушителите.
34%
Не, тротинетките не са опасни - виновни са ползвателите им и шофьорите на МПС. Нищо не трябва да се променя.
12%
Нямам мнение по въпроса.
0%
Общо 6302 гласа

Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)


България виж всички Виж всички
Четени виж всички Виж всички
Последни новини виж всички Виж всички