fallback

Дупка на пътя и секунда невнимание изхвърлили цистерната срещу джипа в Скравена

АПИ: Изкърпване на настилката е възложено до края на септември, максималната скорост в участъка е 50 км/ч

23.08.2022 | 18:00 Автор: Елеонора Танева

Проблем с пътя и грешка на шофьора на цистерната са основните причини за тежката катастрофа между селата Скравена и Люти Дол. Пътни експерти огледаха мястото на инцидента.

Ударът между селата Скравена и Люти Дол става минути след 18:00 часа в понеделник. Над пет часа по тъмно експерти оглеждаха мястото. Заключението - деформирана фуга на моста и висока скорост причиняват катастрофата.

"Инфраструктура и грешка на водача на цистерната са довели до катастрофата. Има деформация на дилатационната фуга на моста преди зоната на инцидента. След това няколко дупки, които са типични при такива деформации. Цистерната по всяка вероятност се е заклатила и е настъпило падането ѝ. Има ясни следи където се е влачила по асфалта. Насрещно идващият джип се е ударил в цистерната, когато вече е била паднала. Категорично няма челен удар", коментира пътният експерт от ЕЦТП Диана Русинова.

Експертите отчитат и други проблеми – коловози на пътя, дупки, липса на маркировка и знаци. Алтернативни маршрути обаче няма.

"Тази инфраструктура, ако ще я ползваме, трябва да я поддържаме, ако няма да я експлоатираме, просто да я затворим, защото е опасна. Аз минах през алтернативния маршрут. Не бихте минали по него. Алтернативните маршрути са в безобразно състояние и не са годни да понесат такъв трафик", категорична е Русинова.

Участъкът между Скравена и Люти Дол е част от пътя Ботевград – Видин – основно трасе на трафика към Дунав мост 2. През 2018 година е взето решение за рехабилитация на 30-километровата отсечка Ботевград – Мездра. Действия до момента няма, а държавата бави и строежа на пътя от Ботевград до Видин.

За да намалеят инцидентите, трябва да се довърши скоростният път Ботевград – Враца. Отговорен за състоянието на инфраструктурата в България е министърът на регионалното развитие и благоустройството", подчерта експертът.

Bulgaria ON AIR потърси за коментар АПИ. Ето пълната позиция:

Отсечката от първокласния път I-1 /Е79/ Мездра – Ботевград се поддържа по програмата за текущ ремонт и поддържане на Агенция "Пътна инфраструктура" и е в добро експлоатационно състояние. Екипи на Областното пътно управление – София ежедневно обхождат трасето и при констатиране на нарушения на пътната настилка незабавно отстраняват възникналите повреди. По договора за текущ ремонт и поддържане на републиканските пътища в Софийска област на пътноподдържащото дружество е възложено изкърпване на настилката. Срокът за изпълнение е до края на септември т.г.

Във връзка с модернизацията на път I-1 в участъка от 174-ти до 194-ти км e въведена временна организация за безопасност на движението. В участъка при 185-и км, където е станал пътния инцидент на 22 август, ограничението на скоростта е до 40 км/ч при шофиране в посока Мездра и до 50 км/ч в посока Ботевград. При спазване на пътната сигнализация и ограничението на скоростта предпоставките за инциденти са минимални.

Районната прокуратура в Ботевград продължава разследването на инцидента. 

Вижте повече в репортажа на Петър Антонов.

Снимка: Димитър Кьосемарлиев (Bulgaria ON AIR)

Харесайте страницата ни във Facebook ТУК

fallback
Още от България
fallback