Агенция "Пътна инфраструктура" е изхарчила 118 млн. лв. незаконно за поддържане на тол системата, това установява доклад на Сметната палата. Конкретният договор е бил сключен "на тъмно" в последните работни дни преди Коледа през 2020 г. Камара на автомобилните превозвачи в България отдавна сигнализира не само за неефективната тол система, а и за възможни нередности при заплащането. Това се казва в позиция на Камара на автомобилните превозвачи в България.
"Тези 118 млн. лв. ще бъдат ли върнати на българския данъкоплатец? Затова ли тол системата е на загуба от момента на нейното създаване? Това ли е причината парите за изграждането, ремонт и поддръжка на пътища да не стигат? Сега ще бъде ли ревизирано решението за повишаването на тол таксите, което влезе в сила на 1 юли 2022 г. и по-конкретно ще бъдат ли взети предвид конкретните ни предложен и искания?", питат от Камарата.
"Коледният подарък от 118 млн. лв. през 2020 г., отиде в ръцете на австрийската компания КАПШ, която също така изгради тол системата у нас за около 200 млн. лв. Конкретният договор, който според Сметната палата се оказва незаконен е за поддръжка на промотираната ни като "най-модерната в Европа" тол система. Той беше сключен, тъй като Националното тол управление (НТУ), което разполага с годишен бюджет от над 20 млн. лв. се оказа неспособно да оперира системата, а ИТ специалистите, с които разполага НТУ не били на необходимото ниво за "най-модерната в Европа" тол система.
Според одиторите самият договор е сключен незаконно, защото според АПИ, само от КАПШ могат да поддържат системата. Това обаче оказва се не е съвсем така, тъй като в заданието за изграждането на тола у нас е заложено системата да бъде с отворен код, т.е. поддръжка да може да осъществява всеки квалифициран ИТ специалист", се казва още в позицията.
КАПБ ще търси отговорите на зададените по-горе въпроси.
Според тях, ако тези средства бъдат възстановени е редно да бъдат разпределени в помощ на бранша, тъй като България продължава да бъде единствената страна в Европа, която е оставила транспортния бизнес да се оправя сам с непоносимите цени на горивата.
Снимка: БГНЕС
Харесайте страницата ни във Facebook ТУК
Опера на Мориконе се появи на бял свят 30 г. след написването й
Два труса поред стреснаха Турция
Зони и такси за паркиране - как е уредено в съседните ни страни
В последния кръг: Сантос и Неймар се спасиха от изпадане
Откриха първия единичен ген, който директно причинява психични заболявания
Еластография на панкреаса – ултразвуково изследване за ранно откриване на болести на панкреаса
Хранителен режим при Хашимото
Стартират нови национални програми за скрининг на колоректален и цервикален рак
Суперкомпютри създават най-пълния модел на акреция на черни дупки
Януарска „Витлеемска звезда“: Три планети в уникален парад около Слънцето
Почистването на орбитални отломки може да се превърне в печеливш бизнес
Съоснователят на Neuralink стартира проект, който може да промени човешката еволюция
Евакуират четирима моряци от заседналия край Ахтопол танкер
Времето във Варна на 8 декември 2025
Закопчаха трима шофьори във Варна
Зеленски се среща днес със Стармър, Макрон и Мерц
Честваме паметта на преподобния Патапий
Консерваторът Чиприан Чуку беше избран за кмет на Букурещ
Засилващата се буря във Вашингтон подхранва външнополитическите залози на Тръмп
ЕС оценява шансовете си без САЩ, а подкрепата сред американците за Украйна расте
Растящите дългове на германските доставчици на авточасти хвърлят сянка върху индустрията